سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 7, 2023
15:31 شنبه، 17ام دیماه 1401
کد خبر: 142053

اچ‌پی از لپ‌تاپ ویندوزی و کروم‌بوک دراگون‌فلای پرو رونمایی کرد

لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی به نمایشگر 14 اینچی مجهز شده‌اند و از پردازنده‌های اینتل و AMD بهره می‌برند.
 
اچ‌پی در نمایشگاه CES 2023 از لپ‌تاپ‌های سری دراگون فلای پرو رونمایی کرد که شامل لپ‌تاپ‌ ویندوزی و کروم‌بوک می‌شود. این محصولات از پردازنده‌های اینتل و AMD بهره می‌برند.
مدت‌هاست که لپ‌تاپ‌های دراگون فلای در بازار حضور دارند و حالا سری پروی این محصولات از راه رسیده‌اند. البته این محصولات بیش از اینکه به‌طور کامل دراگون فلای باشند، به لپ‌تاپ‌های Envy شباهت دارند.
 
مشخصات لپ‌تاپ‌های دراگون فلای پروی اچ‌پی
اول به‌سراغ نسخه ویندوزی این لپ‌تاپ می‌رویم که مبتنی بر پردازنده AMD است. این نسخه از پردازنده رایزن 7 7736U به‌همراه گرافیک رادئون بهره می‌برد و در دو نسخه با 16/32 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت/1 ترابایت حافظه داخلی SSD به فروش می‌رسد.
 
اچ‌پی برای این محصولش یک نمایشگر 14 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی و نسبت تصویر 16:10 در نظر گرفته است. این نمایشگر لمسی به‌طور 100 درصدی گاموت رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و روشنایی برابر 400 نیت دارد.
 
نسخه ویندوزی اچ‌پی دراگون فلای به یک باتری 64.6 وات-ساعتی مجهز شده است که طبق ادعای اچ‌پی می‌تواند تا 16 ساعت شارژدهی داشته باشد. همراه این لپ‌تاپ یک شارژ 96 واتی عرضه می‌شود که می‌تواند 50 درصد ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ کند.
 
این لپ‌تاپ 1.4 کیلوگرمی، ضخامتی برابر 18.29 میلی‌متر دارد و از اسپیکر چهارگانه، سنسور اثر‌انگشت و وب‌کم 5 مگاپیکسلی با فرستنده اینفرارد بهره می‌برد. اچ‌پی برای این لپ‌تاپ ویندوزی دو پورت USB4 به‌همراه یک پورت USB 3.2 در نظر گرفته است. در‌حال‌حاضر قیمت این لپ‌تاپ اعلام نشده.
 
نسخه مجهز به کروم او‌اس این لپ‌تاپ یا همان اچ‌پی دراگون فلای پرو کروم‌بوک به پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5-1235U با گرافیک مجتمع Intel UHD مجهز شده است. این دستگاه هم از نمایشگر 14 اینچی لمسی بهره می‌برد، اما روشنایی 1200 نیت و رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل دارد.
 
کروم‌بوک جدید اچ‌پی تنها در یک نسخه با 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه SSD به فروش می‌رسد. این محصول که از یک وب‌کم 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد، دارای 4 پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 است و وزنی برابر 1.12 کیلوگرم دارد. قیمت این کروم‌بوک هم مانند نسخه ویندوزی‌اش اعلام نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.