لبه تکنولوژی

January 7, 2023
17:33 شنبه، 17ام دیماه 1401
کد خبر: 142063

تولید دست بیونیک با قابلیت لمس

یک تولید کننده دستگاه های بیونیک در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۳ میلادی از نخستین دست رباتیک با قابلیت لمس جهان به نام «ابیلیتی هند» رونمایی کرد.  
به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، این دست رباتیک می تواند اشیایی که نگه می دارد را احساس کند.
 
ابزار مذکور یک پروتز بیونیک است و شرکت تصمیم دارد آن را برای افراد نیازمند به آن عرضه کند.
 
محصول مذکور نخستین دست بیونیک با قابلیت بازخورد لمسی چندوجهی است که ۴۹۰ گرم وزن دارد و در حقیقت ۲۰ درصد کمتر از وزن دست انسان است. سرعت بستن «ابیلیتی هند»(Ability Hand) ۲۰۰ میلیونم ثانیه است و به همین دلیل از هر دست بیونیکی که تاکنون در بازار عرضه شده، سریع تر است. این بدان معنا است که انگشتان دست رباتیک با سرعت صاعقه بسته می شوند تا قابلیت گرفتن اشیا با سرعت بیشتر از دست های بیونیک دیگر را به نمایش بگذارند.
 
علاوه بر آنچه گفته شد ربات مذکور می تواند به طور خودکار شست خود را روی شی در حال کنترل قرار دهد تا آن را با دقت بیشتری نگه دارد. این محصول ضد آب است و قدرت آن برای کنترل اشیا نیز بسیار مناسب است.
 
«ابیلیتی هند» با ۳۲ الگوی نگه داشتن اشیا ارائه می شود تا قابلیت کنترل شی هنگام نگه داشتن آن را بیشتر کند. با این وجود ربات طی روز از چند الگوی نگهداری ساده پیروی می کند. این الگوها با توجه به سطح کنترل مورد نیاز برای نگه داشتن شی تغییر می کنند. دست رباتیک مذکور دارای حسگرهای میوالکتریک، الکترومکانیک و یک سیستم کنترل است تا بتواند اشیای مختلف را نگه دارد.
 
این محصول با بیشتر مبدل های خطی، رزیستورهای حساس به نیرو، سیستم های کنترلEMG و سیستم های شناسایی الگو طرف ثالث همخوانی دارد. در کنار این موارد ابیلیتی هند بازخورد لمسی ایجاد می کند. دست رباتیک حسگرهای در سرانگشتان خود دارد که ارتعاشاتی در اندام مورد نظر ایجاد می کند این ارتعاشات به کاربر نشان می دهند چه زمان دست رباتیک شی را لمس می کند و چه میزان فشار به آن وارد می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.