سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 8, 2023
13:17 یکشنبه، 18ام دیماه 1401
کد خبر: 142096

سونی: کمبود پلی استیشن 5 رسماً به پایان رسید

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سونی در جریان نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که کمبود پلی استیشن 5 به پایان رسیده است.
پلی استیشن 5 از زمان عرضه در سال 2020، برای مشتریانی که به دنبال خرید آن هستند، با کمبود گسترده‌ای مواجه شده است. عوامل زیادی در این زمینه نقش داشتند، از مشکلات زنجیره تامین و کمبود تراشه گرفته تا خرید دستگاه‌های موجود توسط دلالان. اکنون سونی در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرده که کمبود جهانی مربوط به این کنسول پایان یافته است.
 
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سونی، «جیم رایان»، در سخنرانی نمایشگاه CES خود گفت:
 
«هر کسی که پلی استیشن 5 می‌خواهد، از این مرحله به بعد، باید به آسانی بتواند آن را در خرده فروشان سراسر جهان خریداری کند.»
 
فروش 30 میلیون کنسول پلی استیشن 5
این شرکت همچنین اعلام کرد که تاکنون حدود 30 میلیون واحد از کنسول‌های پلی استیشن 5 را فروخته است. بنابراین سونی توانسته است که از نوامبر 2022 تاکنون حدود 5 میلیون کنسول بیشتری بفروشد. رایان در طول ارائه خود از کاربران پلی استیشن به دلیل صبرشان تمجید کرد و گفت که این شرکت «در میان چالش‌های جهانی در دو سال گذشته با تقاضای فوق‌العاده‌ای روبرو شده است.»
 
با این حال، باید اشاره کرد که سونی تنها شرکتی نبوده که با کنسول خود به این دسته از مشکلات برخورد کرده و مایکروسافت و نینتندو نیز با کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و نینتندو سوییچ با مشکلاتی برخورد کرده بودند.
 
سونی همچنین در طول این نمایشگاه از کنترلر جدیدی که فعلاً تحت عنوان Project Leonardo شناخته می‌شود رونمایی کرد. کنترلری با دکمه‌های قابل تنظیم که سونی آن را برای دسترسی افراد معلول به بازی‌های ویدیویی طراحی کرده است. در دیگر اخبار مربوط به سونی، گفته شده که این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR 2 در ماه فوریه است. علاوه بر این، گفته شده بود که پلی استیشن 6 احتمالاً سال 2028 عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.