تبلت

تلفن همراه

January 8, 2023
13:53 یکشنبه، 18ام دیماه 1401
کد خبر: 142103

TCL در CES 2023 یک تبلت با حاشیه‌های فوق‌باریک را به نمایش گذاشت

به‌نظر می‌رسد که TCL می‌خواهد مرزهای فناوری نمایشگر را با دستگاه خود به سطح جدیدی برساند.
در نمایشگاه CES 2023، مفاهیم خلاقانه‌ای از دستگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد که روزی می‌توانند توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار بگیرند. سامسونگ چند روز قبل از اولین نمایشگر تاشو-کشویی خود با نام Flex Hybrid OLED رونمایی کرد و اکنون TCL، نمونه اولیه یک تبلت با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک را به نمایش گذاشته است که البته از بسیاری جهات، تولید آن می‌تواند غیرممکن باشد.
 
دستگاه نمایشی TCL که در CES 2023 نشان داده شد، با تبلت‌های موجود در بازار تفاوت‌هایی دارد.
 
مشکلات TCL برای توسعه این تبلت
به‌نظر می‌رسد که شرکت چینی می‌خواهد مرزهای فناوری نمایشگر را با دستگاه خود به سطح جدیدی برساند. بااین‌حال، اگر TCL قصد داشته باشد چنین تبلتی را تولید کند، موانع زیادی بر سر راه آن وجود خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها هزینه است.
 
همان‌طور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، حاشیه‌های این تبلت بسیار ناچیز هستند؛ بنابراین مشتریان هنگامی که بخواهند آن را در دست خود بگیرند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد که می‌تواند منجر به سقوط دستگاه شود. علاوه‌براین، مشخص نیست که TCL برای دوربین جلویی دستگاه چه فکری کرده است. بااین‌حال، دستگاه می‌تواند به سنسور درون‌نمایشگری مجهز شود.
 
طبق اطلاعاتی که توسط TCL به اشتراک گذاشته شده است، این دستگاه از یک نمایشگر 14 اینچی OLED با نسبت صفحه نمایش به بدنه 94 درصد و رزولوشن 3840 در 2400 پیکسل بهره می‌برد. حداکثر نرخ نوسازی تصویر آن نیز 120 هرتز اعلام شده است.
 
بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که TCL قصد دارد این دستگاه را به مرحله تولید برساند یا خیر. همچنین هرچند طراحی آن نسبت به دستگاه‌هایی مانند آیپد پرو اپل، خلاقانه و جدید است، عملکرد آن می‌تواند محدود باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.