سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 8, 2023
14:47 یکشنبه، 18ام دیماه 1401
کد خبر: 142107

ال‌جی نمایشگر تاشوی 360 درجه‌ای خود را در CES 2023 به‌نمایش گذاشت

نمایشگر 360 درجه‌ای OLED ال‌جی شبیه یک گوشی هوشمند تاشو است که می‌تواند نه‌تنها به‌سمت جلو بلکه به سمت عقب هم تا شود.
با گذشت چند سال از زمان معرفی اولین گوشی‌های تاشو، حالا ظاهراً درحال ورود به دوره‌ای هستیم که شکل تاشدن نمایشگرها تنوع بیشتری پیدا خواهد کرد. ال‌جی چند روز پیش گفته بود که با نمایشگرهای نوآورانه‌ای به CES 2023 می‌آید و حالا دو صفحه نمایش جدید را به‌نمایش گذاشته است که یکی از آن‌ها می‌تواند 360 درجه، یعنی به عقب و جلو تا شود.
 
ال‌جی در نمایشگاه CES امسال دو محصول مفهومی جذاب را به‌نمایش درآورد. اولین محصول شبیه یک گوشی هوشمند 8 اینچی است که می‌تواند به دو سمت تا شود. دیگری شبیه به یک لپ‌تاپ/تبلت 17 اینچی است که نمایشگر تاشوی آن تقریباً چین‌خوردگی ندارد.
 
محصول مفهومی اول که ال‌جی آن را نمایشگر OLED تاشوی 360 درجه نامیده، در‌واقع یک صفحه 8 اینچی است که شباهت زیادی به گلکسی فولد سامسونگ دارد، اما قابلیت تاشدن آن فقط به یک سمت محدود نیست. به عبارت دیگر، افزون بر تاکردن این دستگاه به سمت داخل، می‌توانید این صفحه را به‌سمت بیرون هم تا کنید.
 
ال‌جی می‌گوید دستگاه‌هایی که از این مکانیزم 360 درجه‌ای استفاده کنند، می‌توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. همچنین، بدیهی است که دستگاهی با این طراحی باید دوام زیادی داشته باشد. ال‌جی می‌گوید این نمایشگر تا 200 هزار بار تا شده و مقاوم‌تر از اکثر رقبای موجود در بازار است.
 
نمایشگر 17 اینچی تاشو ال‌جی بدون چین‌خوردگی
پیش‌تر و حتی در خود CES 2023 لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر تاشو را دیده بودیم، اما ال‌جی ادعا می‌کند که صفحه نمایش 17 اینچی این شرکت تقریباً هیچ چین‌خوردگی ندارد. البته رسانه انگجت می‌گوید اگر با دقت زیاد به این صفحه نگاه کنید، می‌توانید اثر تاشدن را روی آن ببینید، اما زمانی که صفحه بازشده، دیدن این چین‌خوردگی خیلی سخت است.
 
به‌علاوه، این دستگاه برخلاف بسیاری از همتایان خود با تاشدن، شکافی بین صفحات ایجاد نمی‌کند. ال‌جی می‌گوید این نمایشگر را حداکثر 50 هزار بار تا کرده و مشکلی در عملکرد آن به‌وجود نیامده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.