هوش مصنوعی

January 9, 2023
16:49 دوشنبه، 19ام دیماه 1401
کد خبر: 142159

رونمایی سامسونگ از نسل جدید راهکارهای زندگی پایدار در CES 2023

شرکت سامسونگ امروز، جدیدترین نوآوری‌هایی که برای ایجاد عصر تازه‌ای از زندگی‌ پایدار طراحی‌شده‌اند، معرفی کرد. 
 
این نوآوری‌های جدید، راهکا‌رهای تازه‌ای را برای صرفه‌جویی مصرف انرژی، کمتر شدن هزینه‌ها و کاهش تاثیر بر محیط زیست پیش‌روی مصرف‌کنندگان می‌گذارد. لوازم خانگی جدید سری Bespoke سامسونگ به کمک سرویس‌هایی همچون SmartThings Energy که استانداردهای نوینی را برای افزایش بهره‌وری خانه‌ها تعیین کرده، به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مصرف انرژی و هزینه صرفه‌جویی کنند. کاربران به کمک فناوری‌هایی از جمله چرخه جدید شست‌وشو و فیلتری که به طور قابل توجهی انتشار میکروپلاستیک را در حین شستن لباس‌ها کاهش می‌دهد، می‌توانند تاثیرات ملموس و عینی دستگاه‌های خانه خود را در راه حفظ محیط زیست و حمایت از سیاره مشاهده کنند.
6de2ebd7a19e497ca5f317c999d5124c.jpg
موهیونگ لی، معاون اجرایی و رئیس تیم تحقیق و توسعه بخش لوازم دیجیتال سامسونگ می‌گوید: «فناوری‌هایی که ما در CES 2023 رونمایی می‌کنیم، پایداری را در محور تجربه کاربر قرار می‌دهند. هدف بلندپروازانه ما، تبدیل‌شدن به کم‌مصرف‌ترین برند لوازم خانگی در سطح جهان است، به شکلی که جدیدترین محصولات و مشارکت‌های ما به تحقق زندگی پایدار برای افراد بیشتر و جوامع بیشتر کمک می‌کند».  
 
با SmartThings حداکثر صرفه‌جویی انرژی را تجربه کنید
با بیش از 80 میلیون دستگاه متصل به شبکه، پلتفرم SmartThings همچنان به گسترش خود ادامه می دهد و در عین حال راهکارهای بیشتری را به منظور کاهش ردپای کربن در خانه پیش‌روی کاربران می‌گذارد.
اکنون، حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy) سرویس SmartThings Energy قدرتمندتر از همیشه شده و از دستگاه‌های بیشتر در مناطق گسترده‌تری پشتیبانی می‌کند و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. این امکان جدید تا 15٪ صرفه جویی بیشتر برای یخچال های سازگار، تا 20٪ برای تهویه مطبوع سازگار و تا 35٪ برای دستگاه‌های لباسشویی سازگار در چرخه‌های انتخابی را شامل می‌شود.   
 
اولین تاییدیه سیستم‌های مدیریت انرژی خانه هوشمند (SHEMS) 
تلاش‌های سامسونگ برای ارتقا و توسعه سرویس Energy SmartThings منجر به کسب تاییدیه سیستم‌های مدیریت انرژی خانه هوشمند (SHEMS) از آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده (EPA) شد که اولین تاییدیه این صنعت به شمار می‌رود. 
این تاییدیه، لوازم خانگی و خدمات هوشمندی که دستگاه‌های متصل را مدیریت و خودکار می‌کنند، به مصرف‌کنندگان معرفی می‌کند تا به دیدگاهی دقیق در مورد مصرف انرژی خود برسند. این موضوع امکان صرفه‌جویی در انرژی، کاهش هزینه‌ها و کمتر شدن تنش‌های شبکه را فراهم می‌کند.
آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده، تاکنون 260 تاییدیه را به مدل‌های لوازم خانگی سامسونگ اعطا کرده است که شامل 43 تاییدیه «کارآمدترین» می‌شود. سامسونگ یک شرکت پیشگام با سابقه‌ای بیش از یک دهه در کسب جوایز ENERGY STAR  شناخته می‌شود و یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانسته جایزه معتبر تعهد شرکتی ENERGY STAR را دریافت کند.
 
تحقق رویای ساختن خانه‌هایی با انتشار صفر و بهره‌وری حداکثری
سامسونگ پروژه Smart City را به عنوان طرح خانه‌هایی با صفر درصد انتشار آلایندگی رونمایی کرد تا تعداد افرادی که لذت خانه‌هایی با انرژی مستقل را تجربه می‌کنند، بیشتر شود. این پروژه با همکاری Sterling Ranch و شریک قدیمی حوزه فناوری سامسونگ یعنی زیمنس (Siemens) پیش می‌رود که بنا دارد خانه‌های پایداری را برای اسکان 30 هزار نفر از ساکنان لیتلون کلرادو آمریکا طراحی کند. 
به کمک لوازم خانگی سامسونگ، برنامه SmartThings Energy به عنوان رابط تعاملی اولیه ساکنان این پروژه، اطلاعات به لحظه‌ای پیرامون مصرف انرژی، آب و گاز به ساکنان ارائه می‌دهد. در سرتاسر این منطقه، پنل‌های خورشیدی و باتری‌های خانگی انرژی مورد نیاز را تولید و ذخیره می‌کنند، در حالی که وسایل کم مصرف، انرژی را کاهش داده و مصرف آب را برای صرفه‌جویی در منابع، کنترل می‌کنند. ترکیب فناوری‌های سامسونگ در کنار راه‌حل‌ زیرساخت‌های هوشمند Siemens و راهکارهای بهینه‌سازی انرژی Resideo Technologies، لذت بردن از یک سبک زندگی با انتشار صفر خالص آلاینده را تسهیل می‌کند.    
 
همکاری سامسونگ با Resideo فراتر از پروژه شهر هوشمند است. سامسونگ و Resideo در حال بررسی فرصتی برای ادغام لوازم خانگی سامسونگ با راه‌حل‌های شبکه هوشمند Resideo هستند تا آنها را به مصرف‌کنندگان برنامه‌های مدیریت انرژی در کالیفرنیا و تگزاس ارائه دهند. در آینده، این کار می‌تواند ضمن تسریع روند بهینه‌سازی SmartThings Energy و گسترش خدمات Resideo جوامع بیشتری را برای تجهیز به شبکه هوشمند آماده کند.    
 
مقابله با میکروپلاستیک ها با فناوری «میکروفیبر کمتر»
در حالی که کاهش تأثیر دستگاه‌ها و خانه‌ها بر محیط زیست برای ایجاد آینده‌ای پایدار حیاتی است، از سایر خطرات واضح و فعلی نباید غافل شد. بیش از یک سال است که سامسونگ و Patagonia با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به چالش ریختن میکروپلاستیک‌ها در طول فرآیند شستشو و آلودگی اقیانوس‌ها و دیگر آب‌ها رسیدگی کنند.
 
طراحی فیلتر و چرخه کاهش میکروفیبر (Less Microfiber Cycle) محصول این همکاری است. چرخه کاهش میکروفیبر، یک پیشرفت بزرگ در مبارزه با میکروپلاستیک‌ها محسوب می‌شود که انتشار میکروپلاستیک را تا 54 درصد کاهش می‌دهد. این چرخه که اکنون در اروپا در دسترس است، از فوریه سال جاری در کره و در ماشین‌لباسشویی‌های سازگار عرضه می‌شود و به زودی در ایالات متحده ارائه می‌شود.
فیلتر ماشین لباسشویی جدید سامسونگ و Patagonia، مشابه چرخه کاهش میکروفیبر، این پتانسیل را دارد که تأثیری واقعی بر سلامت اکوسیستم‌های آبی داشته باشد. فیلتر میکروفیبر کمتر، انتشار میکروپلاستیک را با جلوگیری از انتشار آنها به اقیانوس در پایان چرخه‌های شستشو کاهش می‌دهد. این ویژگی، از نیمه دوم سال 2023 در ماشین‌های لباسشویی منتخب سامسونگ در اروپا در دسترس خواهد بود و در کنار آن همچنین می‌توان آن را به صورت جداگانه خریداری کرد و برای هر لباسشویی موجود در بازار، صرف نظر از برند تولیدکننده، استفاده کرد. 
 
سامسونگ با آخرین نوآوری‌های ماشین لباسشویی، طی سال‌های آینده راهکارهای راحتی را به منظور کاهش ضایعات زیست‌محیطی در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارد. نسل پیشروی ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌های سامسونگ از ضمانت‌نامه 20 ساله برخوردارند. این ضمانت‌نامه‌ها با افزایش طول عمر لوازم خانگی یخچال و ماشین لباسشویی سامسونگ راه را برای توسعه هر چه بیشتر قابلیت‌های کاهش ضایعات فراهم می‌کند. 
 
در این بخش یخچال‌های Bespoke سامسونگ مجهز به پنل‌های درب قابل تنظیمی هستند که امکان جایگزین شدن راحت درب دستگاه‌ و استفاده طولانی مدت از یخچال را فراهم می‌کند.  
هدف سامسونگ خلق راهکارهای جدید برای رسیدن به آینده‌ای پایدار از طریق همکاری‌ و مشارکت گسترده، پیشرفت فناوری و تبدیل شدن به کم‌مصرف‌ترین برند لوازم خانگی جهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوآوری‌های زیست محیطی معرفی شده سامسونگ در CES 2023 لطفا به وبسایت Samsung.com مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.