سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 9, 2023
18:27 دوشنبه، 19ام دیماه 1401
کد خبر: 142179

کاهش احتمالی ۶۹ درصدی سود عملیاتی سامسونگ در بحبوحه نگرانی از رکود اقتصادی

سامسونگ نگران کاهش تقاضای تراشه و گوشی در سطح جهانی است و پیش‌بینی کرده که کم‌ترین سود عملیاتی در هشت سال اخیر از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۴ را کسب کند.
سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که انتظار دارد با کاهش تقاضای جهانی برای نیمه هادی‌ها و گوشی‌های هوشمند، سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال گذشته تقریبا ۷۰ درصد کاهش یافته باشد.
 
غول فناوری کره جنوبی در گزارش درآمد اعلام کرده که سود عملیاتی ۴٫۴ میلیارد دلار را برای سه‌ماهه منتهی به دسامبر پیش‌بینی می‌کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد و کم‌ترین سود عملیاتی در هشت سال اخیر از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۴ خواهد بود.
 
به‌گزارش سم‌موبایل، لی جائه یونگ، رئیس اجرایی سامسونگ الکترونیکس، در اولین روز کاری سال جدید میلادی با رهبران تمام بخش‌های این شرکت جلسه‌ای داشت و از آن‌ها خواست فوراً طرحی اضطراری برای مقابله با ابهامات رو‌به‌رشد در اقتصاد جهانی تهیه کنند.
 
در این جلسه که ۲ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱) برگزار شد، رؤسای شرکت‌های سامسونگ الکترونیک، سامسونگ C&T و بیمه عمر سامسونگ (Samsung Life Insurance) حضور داشتند. ظاهراً مقامات ارشد این شرکت درباره‌ی اقدامات مختلف برای مدیریت کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان در بازاری که از نرخ‌های بهره بالا و تورم رنج می‌برد، بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
 
سامسونگ هر سال برای تشویق کارمندان و افزایش روحیه‌ی آن‌ها یا افتتاح پروژه‌های جدید، از سایت‌های تجاری این شرکت بازدید می‌کند. باوجوداین، در سال جدید، لی وقت خود را صرف ملاقات با رؤسای تمام بخش‌ها درباره‌ی کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان کرد و این نشان می‌دهد که سامسونگ تا چه حد نگران این مسئله‌ی جهانی است.
 
سامسونگ انتظار درآمد پایین از تمام کسب‌و‌کارها را در سال جاری دارد
ازطرفی، نگرانی سامسونگ از رکود اقتصاد جهانی باتوجه به پیش‌بینی‌های اخیر کاملا قابل توجیه است و نشان می‌دهد که امسال این شرکت نه تنها شاهد کاهش چشمگیر درآمد و سود عملیاتی از کسب‌وکار نیمه‌هادی خود خواهد بود؛ بلکه به‌دلیل کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
 
بااینکه سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ سال بدی به‌نظر می‌رسد، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که بازار تراشه در سال ۲۰۲۴ متحول خواهد شد که این یعنی سال آینده شاید برای غول فناوری کره جنوبی بسیار بهتر باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.