لبه تکنولوژی

January 10, 2023
14:10 سه شنبه، 20ام دیماه 1401
کد خبر: 142190

پرتاب ماهواره انگلیس با شکست روبرو شد

پرتاب موشکی حامل ۹ ماهواره به مدار زمین در انگلیس با شکست مواجه شد و ۹ ماهواره در این عملیات از بین رفتند.
به گزارش تلگراف، قرار بود انگلیس با پرتاب موشکی حامل ۹ ماهواره به مدار زمین در بین ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه قرار گیرد.
 
طبق برنامه ریزی ها قرار بود شرکت ویرجین اوربیت نخستین پرتاب موشک از خاک انگلیس را حدود ساعت ۲۲ به وقت گرینویچ پرتاب کند. این یک عملیات تاریخی بود که سرآغازی برای پرواز های حامل سرنشین از خاک انگلیس قلمداد می شد.
 
موشک لانچر وان حامل ۹ ماهواره بود و برخلاف پرتاب های عمودی به یکی از بال های هواپیمایی به نام «کازمیک گرل» متصل شده بود. کازمیک گرل نیز در حقیقت یک هواپیمای مسافربری ویرجین آتلانتیک ۷۴۷ است.
 
طی این فرایند کازمیک گرل موشک ۲۱ متری لانچر وان را در ساعت ۲۳.۰۹ دقیقه به وقت گرینویچ رها کرد و به سمت ساحل جنوب غربی ایرلند رفت. بوستر اول موشک عملیات خود را انجام داد و ۲ بوستر دیگر نیز ۳.۵ دقیقه پس از آن جدا شدند.
 
موتورهای قسمت بالایی موشک نیز پس از این عملیات به مدت ۵ دقیقه روشن شد و در همین مرحله مشخص شد اختلالی به وجود آمده است.
 
کریس رلف مدیر مهندسی سیستم ها در ویرجین اوربیت در این باره گفت: به نظر می رسد لانچر وان دچار یک اختلال شده و ما نمی توانیم ماموریت را به مدار زمین انجام دهیم.
 
شکست در انجام این عملیات به از بین رفتن ۹ ماهواره مذکور شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.