لبه تکنولوژی

January 10, 2023
14:13 سه شنبه، 20ام دیماه 1401
کد خبر: 142191

دوچرخه برقی Tatamel با طراحی تاشو الهام‌گرفته از فیلم ترنسفورمرز معرفی شد

وقتی دوچرخه‌ی الکتریکی Tatamel را تا کنید، ابعاد آن به‌اندازه‌ی یک چمدان کاهش خواهد یافت و می‌توان از پنل‌های کناری آن به‌عنوان میزکار استفاده کرد.
رویداد CES ۲۰۲۳ میزبان معرفی محصولات جذاب و عجیب‌وغریب زیادی بوده است. شرکت ژاپنی ایکوما (Icoma) در این نمایشگاه از دوچرخه‌ی برقی خود موسوم‌به Tatamel رونمایی کرد؛ محصولی که از مجموعه فیلم‌های محبوب ترنسفورمرز الهام گرفته و مهم‌ترین ویژگی‌ آن، قابلیت تا شدن است.
 
ایکوما نمونه‌ای از دوچرخه‌ی برقی Tatamel را به‌نمایش گذاشته است. یکی از اولین ویژگی‌های این محصول که نظر شما را جلب خواهد کرد، پنل چوبی کناری و ماهیت تاشو آن است. چرخ‌های Tatamel درحالت تاشو، مثل میله‌های دستگیره‌ی آن در کناره‌ی دوچرخه قرار می‌گیرند.
 
شایان‌ذکر است بنیان‌گذاران ایکوما یعنی تاکامیتسو ایکوما و تاکوما اوگاتا قبلاً در شرکتی به‌نام تاکارا تامی کار می‌کردند. این شرکت اکشن‌فیگورهای ترنسفورمرز را در ژاپن تولید می‌کند.
 
Tatamel امکان شارژ سایر دستگاه‌های الکترونیکی را نیز فراهم می‌کند؛ قابلیتی که در مواقع اضطراری می‌تواند بسیار مفید واقع شود. پنل‌های جانبی قابل تغییر این محصول می‌تواند چوبی، فلزی یا خورشیدی باشد. اوگاتا می‌گوید طراحی این دوچرخه عمدتاً ساده است و بنابراین تقریباً می‌توان هر پنل مربعی‌شکلی را روی لبه‌های آن قرار داد. این محصول همچنین یک صفحه‌نمایش LCD دارد و به گفته‌ی شرکت سازنده، حتی می‌توان از پنل‌های کناری آن به‌عنوان میزکار موقت استفاده کرد.
 
محصولات Last-mile طی سال‌های گذشته محبوبیت زیادی میان کاربران به‌دست آورده‌اند اما جذابیت آن‌ها هیچ‌وقت به سطح یک بازار نرسید. شرکت اسکیت‌برد برقی Boosted نیز قبل از تعطیل‌شدن در سال ۲۰۲۰، به برند موردعلاقه‌ی اینفلوئنسرها تبدیل شد. OneWheel که یک برد تک‌چرخ برقی است از فراخوانی محصولات خود امتناع می‌کند و این درحالی است که کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده ایالات‌متحده درخواست داده است محصولات آن جمع‌آوری شوند. شرکت Bird که در حوزه‌ی اجاره‌ی اسکوتر برقی فعالیت دارد نیز سال گذشته با کاهش ارزش سهام مواجه شد. براساس اعلام Spherical Insights، صنعت دوچرخه‌های الکتریکی می‌تواند نسبت به محصولات اشاره شده ازجمله اسکوتر و اسکیت‌بردهای برقی، انعطاف‌پذیرتر باشد و طبق پیش‌بینی‌ها ارزش بازار آن تا سال ۲۰۳۰ به ۵۲ میلیارد دلار خواهد رسید.
 
به گزارش CNET، دوچرخه‌ی الکتریکی Tatamel در بهار سال جاری با قیمت ۴۰۰۰ دلار در ژاپن عرضه خواهد شد. اوگاتا می‌گوید برنامه‌هایی برای فروش این محصول در سایر کشورهای جهان دارد اما چارچوب زمانی مشخصی برای آن اعلام نکرد. این دوچرخه‌ی برقی از موتور معادل ۵۰ سی‌سی بهره می‌برد و حداکثر سرعت آن حداکثر به ۲۵ مایل درساعت (حدود ۴۰ کیلومتر درساعت) می‌رسد. جزئیات مربوط به گشتاور این محصول هنوز اعلام نشده، اما برای افرادی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم یا کم‌تر طراحی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.