سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 11, 2023
14:17 چهارشنبه، 21ام دیماه 1401
کد خبر: 142229

اپل سال را پرقدرت آغاز می‌کند

اخبار جدید حکایت از آن دارد که لپ تاپ «مک بوک ایر ۱۵ اینچی» اپل یا تا پایان بهار یا تا اواخر امسال عرضه خواهد شد.
به گزارش گیزمو چاینا، اپل با  اصلاح خط تولید خود، دو مدل جدید مک بوک ایر، از جمله یک مدل کوچک‌تر ۱۲ اینچی و یک مدل بزرگتر ۱۵ اینچی، معرفی کرده است. اما مارک گورمن از بلومبرگ در گزارش جدیدی ادعا کرده که مدل ۱۲ اینچی امسال عرضه نمی‌شود، اما انتظار می‌رود  لپ تاپ مک بوک ایر ۱۵ اینچی اواخر امسال (۲۰۲۳) به صورت رسمی معرفی شود.
 
در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد مک بوک ایر ۱۵ اینچی آینده فاش نشده است. با این حال، راس یانگ، تحلیل‌گر صفحه نمایشگر، قبلا گفته بود که اپل تولید پنل‌های صفحه نمایش ۱۵.۵ اینچی برای مک بوک ایر را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد. اگر جدول زمانی بدون تغییر باقی بماند، این لپ تاپ می تواند به زودی بهار امسال به طور رسمی عرضه شود. با توجه به اینکه صفحه نمایشگر مک بوک ایر اخیرا به روز شده است، انتظار نداریم که این شرکت یک مدل بازطراحی شده را عرضه کند. بنابراین، لپ تاپ جدید نیز  تقریبا همان طراحی مدل‌های فعلی را خواهد داشت.
 
از نظر سخت افزاری به احتمال زیاد در این لپ تاپ از تراشه M۲ یا پردازنده M۲ Pro استفاده می‌شود، البته اپل هنوز آن را  رسمااعلام نکرده است. انتظار می‌رود تراشه های جدید سری M2 به زودی معرفی شوند. این تراشه‌ها امسال در چند سری دیگر از لپ تاپ‌های مک نیز به کار خواهند رفت.
 
مک بوک ایر ۱۲ اینچی که قبلا اعلام شده بود امسال (۲۰۲۳) یا در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، دیگر در برنامه‌های کوتاه مدت این شرکت نیست و این به آن معناست که این لپ تاپ ۱۲ اینچی به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.