اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 11, 2023
17:19 چهارشنبه، 21ام دیماه 1401
کد خبر: 142246

آخرین وضعیت اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اتصال ۸۱ درصد از روستاهای بروجرد به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کانال شخصی خود در پیام رسان بومی توضیحاتی درباره ماحصل دیدار خود با برخی از نمایندگان مردم در جریان دیدارهای هفتگی خود ارائه داد.
 
زارع پور نوشت: «روز دوشنبه در ادامه دیدارهای هفتگی با نمایندگان مردم با آقای محمد سرگزی، نماینده مردم زابل و زهک؛ آقای مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان و خانم فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی به‌صورت مجزا دیدار و گفت‌وگو کردم و به اتفاق وضعیت شبکه ارتباطی حوزه‌های انتخابیه آن‌ها را به‌طور کامل بررسی کردیم. در این دیدارها ضمن تشریح آخرین وضعیت توسعه ارتباطات روستایی حوزه‌های انتخابیه این نمایندگان، سعی کردم تا با برقراری تماس‌های تصادفی با روستاییان عزیز، به صورت مستقیم از وضعیت ارتباطی آن‌ها گزارشی دریافت کنم.
 
در یکی از این دیدارها متوجه شدم تلفن ثابت در برخی از نقاط شهر زابل چند سال است که قطع شده است و از آنجا که در شرایط حاضر دیگر عدم دسترسی به تلفن ثابت غیرقابل توجیه است به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نماینده وزیر در هیأت مدیره شرکت مخابرات دستور دادم تا با قید فوریت موضوع را پیگیری و مشکلات این شهر را حل کنند. البته الحمدلله ۹۸ درصد روستاهای بالای بیست خانوار زابل تحت پوشش شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت قرار گرفته‌اند و تا پایان هفته دولت سال آینده دیگر هیچ روستای بدون ارتباطی در این منطقه نخواهیم داشت.
 
خوشبختانه در شادگان نیز ۱۳۱ روستای بالای بیست خانوار وجود دارد که ۱۳۰ روستای آن به شبکه متصل هستند و در گزارش نماینده این شهر و بررسی‌های تلفنی خودم از اهالی این روستاها متوجه شدم برخی از آن‌ها از کیفیت رضایت ندارند که قرار شد تیمی برای بررسی به این شهر اعزام شود. ۸۱ درصد روستاهای بالای بیست خانوار بروجرد نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و مطابق برنامه همه آن‌ها تا شهریور سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند. انشاالله با تکمیل طرح توسعه ارتباطات روستایی در شهریور سال آینده، در فاز بعد افزایش و ارتقا کیفیت در دستور کار قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.