تلفن همراه

گوشی

January 12, 2023
16:06 پنجشنبه، 22ام دیماه 1401
کد خبر: 142255

اپل احتمالاً قیمت آیفون 15 پرو و پرو مکس را افزایش می‌دهد

به‌نظر می‌رسد تراشه 3 نانومتری A17 Bionic، فریم تیتانیومی و دوربین پریسکوپی باعث می‌شود اپل قیمت مدل‌های پروی آیفون 15 را افزایش دهد.
 
اپل ظاهراً می‌خواهد امسال فاصله میان مدل‌های استاندارد و پروی آیفون را افزایش دهد و ویژگی‌های انحصاری بیشتری را برای مدل‌های بالارده در نظر بگیرد. حالا شایعه‌ای جدید می‌گوید این قابلیت‌ها روی دست مشتریان هزینه می‌گذارد و اپل برای ایجاد تمایز بیشتر میان گوشی‌های سری آیفون 15، قیمت مدل‌های پرو را افزایش می‌دهد.
 
طبق شایعه‌ای که در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، اپل می‌خواهد قیمت آیفون 5 پرو و پرو مکس (اولترا) را افزایش دهد. این درحالیست که برخی ویژگی‌های مدل‌های پروی آیفون 14 مانند جزیره پویا و همچنین دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به آیفون 15 و 15 پلاس اضافه خواهند شد.
 
اپل اختلاف میان مدل‌های استاندارد و پرو را افزایش می‌دهد
درحالی‌که مدل‌های استاندارد نسل بعدی آیفون پیشرفت چشمگیری را تجربه خواهند کرد، اپل قابلیت‌های اصلی را برای مدل‌های پرو درنظر می‌گیرد. اولین تفاوت میان این محصولات، استفاده از تراشه پیشرفته‌تر و قدرتمندتر در مدل‌های پرو خواهد بود.
اپل برای اولین‌بار در سال گذشته میلادی تصمیم گرفت از دو تراشه متفاوت در آیفون‌های اصلی‌اش استفاده کند و ظاهراً این روند ادامه داشته باشد. در همین راستا، اپل برای مدل‌های پروی آیفون‌های 2023 به‌سراغ تراشه A17 Bionic می‌رود که با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شود. مدل‌های استاندارد دارای چیپ A16 Bionic خواهند بود.
 
در کنار تراشه متفاوت، اپل ظاهراً برای آیفون 15 پرو و پرو مکس از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند، درحالی‌که مدل‌های استاندارد همچنان فریم آلومینیومی خواهند داشت. همچنین آیفون 15 پرو مکس تنها عضو این خانواده با دوربین پریسکوپی خواهد بود تا بالاخره یکی از ویژگی‌هایی که سال‌هاست در دنیای اندروید وجود دارد، به گوشی‌های اپل راه پیدا کند.
 
از دیگر ویژگی‌های جدید در نسل بعدی آیفون‌ها می‌توان به استفاده از 8 گیگابایت رم LPDDR5 در مدل‌های پرو و پورت USB-C در تمام گوشی‌های سری آیفون 15 اشاره کرد.
 
تمام ویژگی‌های جدیدی که احتمالاً به مدل‌های پرو اضافه می‌شوند، هزینه‌های اپل را افزایش می‌دهند. هزینه ساخت تراشه‌های 3 نانومتری نسبت به نمونه‌های 4 نانومتری بالاتر است، تیتانیوم قیمت بالاتری نسبت به آلومینیوم دارد و دوربین پریسکوپی هم هزینه اضافه روی دست اپل می‌گذارد.
 
با توجه به موارد بالا، افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون 15 منطقی به‌نظر می‌رسد، اما نمی‌دانیم واقعاً اپل دست به چنین کاری می‌زند و البته این افزایش قیمت چقدر خواهد بود؟ از سوی دیگر این افزایش قیمت می‌تواند به نفع سازندگان پرچمدارهای اندرویدی تمام شود؛ چرا که شایعات می‌گویند سامسونگ پس از معرفی نسل بعدی آیفون‌ها، قیمت سری گلکسی S23 را افزایش می‌دهد. بنابراین به‌نظر می‌رسد باید منتظر افزایش قیمت نسل بعدی پرچمدارها باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.