اپراتورها

تلفن همراه

January 13, 2023
10:23 جمعه، 23ام دیماه 1401
کد خبر: 142259

مدیرعامل ایرانسل از ورود ایرانسل و اسنپ به بورس خبر داد

مدیرعامل ایرانسل، با تاکید بر پیگیری فرایندهای  ورود ایرانسل به بازار سرمایه، از تکلیف ایرانسل به‌ اسنپ به‌عنوان سهامدار ایرانی این شرکت برای پیگیری عرضه سهام اسنپ در بورس گفت. او همچنین از تشکیل کمیته پذیرش بورس و نیز اتمام مراحل قانونی برای ورود ایرانسل به بورس در آینده نزدیک خبر داد.
nbhgku.PNG
ورود ایرانسل به بورس از ابتدای شکل‌گیری آن تاکنون مطرح بوده است. در تابستان ۱۴۰۱ مدیرعامل وقت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، از پیوستن ایرانسل به جمع شرکت‌های بورسی استقبال کرده بود چنانکه در آن زمان نقشه راه ورود ایرانسل به بورس نیز مطرح و مقرر شده بود تا نیمه نخست امسال، بررسی‌ها برای انجام فاز پذیرش ایرانسل در بورس آغاز شود. حال مدیرعامل ایرانسل از اتمام اقدمات قانونی اولیه برای ورود ایرانسل به بورس تا پایان سال خبر می‌دهد. از طرفی پیش از این ورود اسنپ به بورس نیز با عرضه سهام تپسی در تابستان امسال، از سوی محمد خلج، مدیرعامل این شرکت تایید شده بود. در خردادماه ۱۴۰۱ مدیرعامل اسنپ عنوان کرده بود این شرکت از لحاظ ساختار داخلی، مالی و حقوقی تا پایان سال برای ورود به بورس آماده می‌شود.
 
با این حال، بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در گفت‌وگو با پیوست به‌عنوان سهامدار ایرانی اسنپ، اقدام برای بورسی شدن این شرکت را تایید کرد و گفت: ایرانسل به اسنپ تکلیف کرده است که بخشی از سهام خود را در بورس تهران عرضه کند. امیدواریم با برطرف شدن پیچیدگی‌های موجود در این حوزه امکان ورود اسنپ به بورس نیز مهیا شود.
 
مدیرعامل ایرانسل در ادامه با اشاره به تصمیم ایرانسل برای ورود به بورس گفت: در هیات مدیره برای ورود ایرانسل به بورس تصمیم‌ اولیه گرفته شد و از ابتدای امسال همه اقدامات قانونی را برای این مهم انجام دادیم. در ادامه نیز جلساتی با مدیران بورس برگزار کردیم و تمام اسناد و مدارکی که برای بورسی شدن ایرانسل لازم بود به آنها ارائه کردیم.
 
بیژن عباسی‌آرند، از تشکیل کمیته پذیرش بورس برای ایرانسل خبر داد و افزود: فکر می‌کنیم اواخر این ماه یا ماه آینده جلسه کمیته پذیرش بورس برگزار می‌شود و ان‌شالله پذیرش ایرانسل در بورس مورد تایید این کمیته قرار می‌گیرد. به این ترتیب خود سهام شرکت ایرانسل، امکان عرضه در بورس را پیدا می‌کند.
 
عباسی‌آرند درباره زمان عرضه سهام ایرانسل در بورس عنوان کرد: در حال حاضر زمان عرضه در بورس مشخص نیست چراکه معمولا فرایند ورود به بورس پیچیده است. با این وجود وقتی بورسی شدن ایرانسل در هیات پذیرش بورس قطعی و مصوب شود بایستی با سازمان بورس برای زمان مناسب عرضه سهام، همکاری و تعامل کنیم. البته تعیین زمان عرضه بر اساس تصمیم و توافق دو طرفه، از سمت سازمان بورس و سهامداران مشخص خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.