اپلیکیشن

تلفن همراه

January 13, 2023
17:49 جمعه، 23ام دیماه 1401
کد خبر: 142275

ابزار جدید اپل به شایعه ساخت موتور جست‌وجو قوت می‌دهد

اپل ابزار Business Connect را معرفی کرده تا کسب‌وکارها بتوانند اطلاعات خود را به فهرست کسب‌وکارهای سرویس‌های مختلف اپل اضافه یا به‌روز کنند.
فهرست‌های مربوط به کسب‌وکارها در خدمات اپل به‌لطف ابزار جدید Business Connect، به‌زودی دقیق‌تر و جامع‌تر خواهد شد. این ویژگی جدید با روشی مشابه گوگل، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در نحوه‌ی نمایش اطلاعات خود در موتورهای جستجو، نقشه‌های گوگل یا توییتر، تغییراتی ایجاد و توجهات بیشتری را به پروفایل‌های خود جلب کنند.
 
به گزارش ورج، Business Connect به صاحبان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد ساعت‌های کاری خود را تغییر داده و مواردی مثل عکس را اضافه کنند تا در برنامه‌های Messages، Maps، سیری، Wallet و غیره نمایش داده شوند. شرکت‌ها می‌توانند با این ابزار، پیوندی به وب‌سایت‌های OpenTable، Instacart یا Booking.com ارائه دهند تا مشتریان آن‌ها راحت‌تر سفارش خود را ثبت یا رزور کنند.
 
طبق گزارش‌ها، با توجه به اینکه اپل درحال توسعه‌ی موتور جستجوی اختصاصی است، دسترسی به اطلاعات تجاری دقیق برای این شرکت اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت و بدین‌ترتیب می‌تواند راحت‌تر با گوگل رقابت کند. اپل اخیراً در تلاش است تا کسب‌وکارهای خدماتی خود را گسترش داده و همچنین یک بازوی تبلیغاتی پرسود ایجاد کند. این سرویس تبلیغاتی احتمالاً به‌زودی به برنامه‌های پیش‌فرض اپل و همچنین قرارداد استریم لیگ فوتبال اضافه خواهد شد.
 
کسب‌وکارهای مختلف همچنین می‌توانند از ویژگی جدیدی به‌نام ویترین استفاده کنند. این قابلیت به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پیشنهادات ویژه، منوهای فصلی، تخفیف و موارد دیگر را فهرست کنند. Business Connect از امروز به‌طور جهانی دردسترس قرار گرفته است. البته ویژگی Showcases فعلاً در ایالات‌متحده فعال است و طی ماه‌های آینده در سایر کشورها نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.
 
اپل هنوز از یکپارچگی Yelp خلاص نشده است زیرا سرویس نقشه‌های این شرکت همچنان عکس‌ها، بررسی‌ها و منوهای ارائه‌ شده در Yelp را نمایش می‌دهد. به‌هرحال Business Connect به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با افزودن اطلاعاتی که Yelp از آن‌ها بی‌بهره است، جزئیات بیشتری را دراختیار مشتریان خود قرار دهند. کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از اپل آی‌دی خود در این برنامه ثبت‌نام کنند.
 
سرویس نقشه‌های اپل قبلاً ابزاری به‌نام Business Register داشت که شرکت‌ها از آن برای ارائه‌ی اطلاعات اولیه درمورد فعالیت‌های خود، عکس‌، بررسی و رتبه‌بندی‌ استفاده می‌کردند. این ویژگی به داده‌های پلتفرم‌هایی مثل TripAdvisor، Yelp و Foursquare وابسته بود ولی سیستم جدید به غول کوپرتینویی اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی اطلاعات داشته باشد. این ویژگی به مشاغل مختلف کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را بهتر معرفی کنند و علاوه‌براین برای کاربران نیز یک مزیت به‌حساب می‌آید زیرا نیاز نیست همیشه بررسی کنند آیا اطلاعات ارائه‌ شده به‌روز هستند یا خیر.
 
اپل از Business Connect نیز سود می‌برد زیرا بانک اطلاعاتی این شرکت را تقویت خواهد کرد و می‌تواند در بخش فهرست‌های تجاری، به‌عنوان رقیب گوگل و فیسبوک به فعالیت خود ادامه دهد. گوگل از مدت ها قبل راهکارهایی برای معرفی کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که امکان ویرایش اطلاعات را در سرویس نقشه‌ها و موتور جستجوی این شرکت فراهم می‌کند. فیسبوک نیز به یک پایگاه مهم برای مشاغل تبدیل شده و حتی دسترسی به این داده‌ها به اینستاگرام و واتساپ نیز گسترش یافته است.
 
ادی کیو، معاون ارشد خدمات اپل در بیانیه‌ای گفت:
 
ما Business Connect را ایجاد کرده تا دقیق‌ترین اطلاعات را درمورد غذاخوری‌ها، خرید، سفر و موارد دیگر، به کاربران اپل در سرتاسر جهان ارائه دهیم. این سرویس به صاحبان مشاغل کمک می‌کند به‌طور مستقیم با مشتریان در ارتباط باشند و علاوه‌براین روی نحوه‌ی مشاهده‌ و تعامل میلیاردها کاربر با محصولات و خدمات خود، کنترل بیشتری داشته باشند.
– ادی کیو
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.