فناوری اطلاعات

January 15, 2023
13:17 یکشنبه، 25ام دیماه 1401
کد خبر: 142313

مرسدس بنز سریع‌تر از تسلا مجوز استفاده از فناوری خودران سطح 3 را دریافت کرد

تجهیز مدل‌های 2023 به سطح سوم از فناوری خودران، از جمله مهم‌ترین خبرهای بخش آمریکای شمالی مرسدس بنز است.
مرسدس بنز در سال‌های اخیر ثابت کرده است که علاقه زیادی به شرکت در نمایشگاه CES دارد. این خودروساز پیشگام آلمانی امسال نیز در لاس‌وگاس با دستی پر حضور پیدا کرد. سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای گسترش شبکه شارژ خودروهای برقی و تجهیز مدل‌های 2023 به سطح سوم از فناوری خودران دو مورد از مهم‌ترین خبرهایی هستند که اشتوتگارتی‌ها در CES 2023 رسانه‌ای کردند.
 
براساس توافقات حاصل‌شده با دپارتمان وسایل نقلیه موتوری ایالت نوادا، مرسدس بنز خواهد توانست تکنولوژی خودران خود را به خیابان‌های این ایالت بیاورد. البته مدل‌های مجهز به این تکنولوژی، باید دارای پلاک مخصوص باشند. روند صدور این پلاک‌ها از دو هفته آینده شروع خواهد شد. با این کار، مرسدس بنز به اولین خودروسازی تبدیل می‌شود که سطح سوم از فناوری خودران را در آمریکا ارائه می‌کند. بااین‌حساب می‌توان گفت که مرسدس در این زمینه از تسلا نیز پیشی گرفته‌ است.
به‌غیر‌از نوادا، مرسدس می‌خواهد در کالیفرنیا نیز فناوری خودران خود را وارد خیابان‌ها کند. برای دستیابی به این هدف، اشتوتگارتی‌ها مذاکراتی را برای کسب مجوزهای لازم با مقامات سیاسی کالیفرنیا آغاز کرده‌اند. بد نیست بدانید مرسدس بنز تکنولوژی خودران خود را که از آن با نام درایو پایلوت (Drive Pilot) یاد می‌کند، از اوایل سال گذشته در سرزمین مادری عرضه می‌کند.
 
تجهیز خودروهای مدل 2024 به نسخه پیشرفته از فناوری خودران سطح 2
در کنار فناوری خودران سطح 3، مرسدس نسخه‌ای پیشرفته از فناوری خودران سطح 2 را به خودروهای مدل 2024 اضافه خواهد کرد. این قابلیت به تمامی خودروهای مجهز به نسخه استاندارد از فناوری خودران سطح 2 اضافه خواهد شد. تغییر خودکار خط، هدایت خودکار در تقاطع‎‌های بزرگراهی و جستجوی مسیرهای خالی هنگام رسیدن به ترافیک سنگین، جزو ویژگی‌های نسخه پیشرفته از فناوری خودران سطح 2 مرسدس بنز هستند.
تمرکز بیشتر مرسدس بنز روی سرگرمی سرنشینان
کمپانی پیشگام آلمانی قصد دارد با همکاری Zync، سرویس پخش ویدیو را به نمایشگرهای محصولات خود اضافه کند. این قابلیت به سرنشینان خودروهای مرسدس اجازه می‌دهد هنگام سفر با تماشای ویدیوهای آنلاین سرگرم شوند. علاوه بر سفر، هنگام توقف و در حالت پارک نیز این سرویس گزینه‌هایی را برای سرگرمی سرنشینان ارائه می‌کند.
 
مرسدس بنز گسترش همکاری با شرکت‌هایی مثل اپل، Universal Music Group و دالبی را نیز در CES 2023 رسانه‌ای کرد. با این همکاری، مرسدس بنز می‌خواهد قابلیت Spatial Audio اپل را به خودروهای خود اضافه کند. این اتفاق خودروهای مرسدس را به اولین دستگاه‌های غیر اپلی مجهز به Spatial Audio تبدیل خواهد کرد. اشتوتگارتی‌ها به‌وسیله یکپارچه‌سازی دالبی اتموس با سیستم صوتی بسیار باکیفیت برمستر 4D و 3D، به هدف خود خواهند رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.