سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 15, 2023
14:16 یکشنبه، 25ام دیماه 1401
کد خبر: 142319

بلومبرگ: اپل روی مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر لمسی کار می‌کند

اپل بالاخره می‌خواهد نمایشگر لمسی را به مک‌بوک‌ها بیاورد و ظاهراً اولین محصول مجهز به این فناوری، سال 2025 از راه می‌رسد.
 
بسیاری از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار به نمایشگر لمسی مجهز شده‌اند، اما در این سال‌ها اپل در برابر آوردن این فناوری به مک‌ها مقاومت کرده؛ مقاومتی که ظاهراً درحال شکستن است. طبق گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل به مک‌بوک‌ها در آینده نمایشگر لمسی اضافه می‌کند و اولین محصول با این فناوری، سال 2025 از راه می‌رسد.
 
به گزارش «مارک گورمن» از بلومبرگ، اولین مک مجهز به نمایشگر لمسی، مک‌بوک پرو با نمایشگر OLED در سال 2025 خواهد بود.
 
نمایشگر لمسی در راه مک‌بوک‌ها
به گفته گورمن، مهندسان اپل به‌طور فعالانه درحال کار روی این پروژه هستند که نشان می‌دهد اپل درباره آوردن نمایشگر لمسی به مک‌ها، جدی است. اولین مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر لمسی مانند مک‌بوک‌های کنونی، طراحی سنتی خواهد داشت و همچنان کیبورد و ترک‌پد در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
 
اولین مک‌های مجهز به نمایشگر لمسی به‌احتمال‌زیاد سیستم‌عامل مک او‌اس را اجرا خواهند کرد؛ چرا که طبق گزارش امروز، اپل روی نسخه ترکیبی iPadOS و macOS کار نمی‌کند. البته اپ‌های آیفون و آیپد روی مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون موجود هستند، مگر اینکه توسعه‌دهنده‌ای مانع چنین کاری شود.
 
سال‌هاست اپل آوردن نمایشگر لمسی به مک‌ها را رد کرده، بنابراین گزارش اخیر نشان‌دهنده یک تغییر استراتژی بزرگ برای این کمپانی است؛ البته اگر درنهایت با مک‌های مجهز به نمایشگر لمسی روبه‌رو شویم.
 
به باور مهندسان اپل، مک‌ها و مک او‌اس به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازی به نمایشگر لمسی ندارند و با همان ابزارهای سنتی، یعنی کیبورد و تاچ‌پد می‌توان بهترین استفاده را از آن‌ها داشت. البته کوپرتینویی‌ها چند سال پیش تاچ‌بار (یک نمایشگر لمسی باریک) را به بالای کیبورد اضافه کردند که مورد استقبال قرار نگرفت و درنهایت آن را از جدیدترین مک‌بوک‌ها حذف کردند.
 
درنهایت انتظار داریم نمایشگر لمسی در مک‌بوک‌ها مورد استقبال قرار بگیرد، مگر اینکه اپل قیمت بسیار بالایی را برای این مدل‌ها در نظر بگیرد که در این صورت کاربران نسبتاً کمی به‌سراغ آن‌ها خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.