اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 16, 2023
10:58 دوشنبه، 26ام دیماه 1401
کد خبر: 142347

اپراتورهای آمریکایی کمبود بودجه را عامل شکست طرح ضربه به هواوی میدانند!

base-stations-towers-radio-access-netowrk-770x285 (1).jpg
 
ICTna.ir – اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده ظاهراً توفیق خاصی در تلاش خود برای جایگزینی تجهیزات ساخت چین در شبکه های خود نداشته اند و کمبود پول نقد را چالش شماره یک خود در این راهبرد ذکر می کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، ایالات متحده با طرح Rip and Replace یا برنامه بازپرداخت شبکه‌های ارتباطی امن و قابل اعتماد، دست و پنجه نرم می‌کند. در ماه ژوئیه مشخص شد که کمبود بودجه برای این برنامه حدود 3 میلیارد دلار بوده است، ایالت درخواست های بیشتری برای حمایت مالی دریافت کرده است.
 
اما اکنون آخرین گزارش FCC، که در اوایل این هفته به کنگره ارائه شد، شواهد محکمی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.
 
در گزارش FCC که بر اساس به‌روزرسانی‌های وضعیتی که دریافت‌کنندگان بودجه 80 نفری Rip and Replace مورد نیاز بودند، آمده است: این اداره تخمین می‌زند که حدود 83 درصد از پاسخ‌دهندگان در برنامه کلی خود پیشرفت کرده‌اند، اما کار را کامل نکرده‌اند.
 
FCC توضیح داد که تنها 2 درصد از دریافت کنندگان این کمک های مالی که به‌روزرسانی‌های وضعیت را ارسال کرده‌اند، حذف دائمی، جایگزینی و غیرفعال سازی تمام تجهیزات و خدمات مورد نیاز تحت این برنامه را تکمیل کرده‌اند. با توجه به تعداد شرکت کنندگان در این برنامه، این یعنی حداکثر دو شرکت این برنامه را به طور کامل اجرایی کرده اند. در همین حال، 15 درصد دیگر هنوز کار را حتی شروع نکرده اند!
 
شرکت های مورد نظر بازیگران کوچکی هستند. طرح Rip and Replace در اواخر سال گذشته با حمایت 1.9 میلیارد دلاری بودجه عمومی برای برنامه‌های کاربردی باز شد و برای فعال کردن شرکت‌های مخابراتی کوچک و برخی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی با آستانه واجد شرایط بودن 10هزار مشتری یا کمتر، با هزینه جایگزینی تجهیزات ساخت زد تی ای و یا هواوی چین، طراحی شد.  این دو شرکت به طور رسمی در اواسط سال 2020 به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا معرفی شد. تعداد درخواست‌ها و میزان بودجه درخواستی دولت را غافلگیر کرد، بنابراین اکنون که روند جایگزینی تجهیزات وندور چینی با سرعت حلزونی در حال حرکت است، نمی‌تواند خبری شوکه کننده باشد.
 
گزارش FCC چالش‌های عمده‌ای را که شرکت‌های مخابراتی مورد بحث احساس می‌کنند با آن‌ها روبرو هستند، را تشریح می‌کند که البته اولین آنها کمبود بودجه است. رگولاتور آمریکا گفت: تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان در به‌روزرسانی‌های وضعیت خود نشان دادند که کمبود بودجه چالشی است که برای تکمیل حذف دائمی، جایگزینی و دفع تجهیزات و خدمات ارتباطی تحت پوشش در شبکه‌هایشان به طور کامل با آن مواجه هستند. همچنین تاخیرهای زنجیره تامین، کمبود نیروی کار و چالش های مرتبط با آب و هوا را فهرست می کند.
 
به گفته رگولاتور، تقریباً 2 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تا زمانی که بودجه اضافی دریافت نکنند، کار بر روی تعویض تجهیزات متخلف را آغاز نخواهند کرد. باز هم، این تعداد بسیار کمی است. اما همراه با تعداد زیادی که اساساً نشان می‌دهد آنها بودجه لازم برای تکمیل کار را ندارند، کاملاً واضح است که پول نقد یک مانع بزرگ در اینجا است.
 
FCC هیچ اظهارنظر خاصی در این مورد نکرده است. هیچ بیانیه ای به همراه این گزارش وجود نداشت. در واقع، تنها چیزی که از رگولاتور داشتیم، اطلاعیه ای بود که به شرکت کنندگان برنامه یادآوری می کرد که باید آخرین گزارش هزینه های خود را تا 10 فوریه ارسال کنند.
 
با توجه به اینکه کنگره آمریکا در حال حاضر از موضوع بودجه با Rip and Replace کنار گذاشته است، FCC چاره ای جز کنایه زدن به برنامه ندارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.