فناوری اطلاعات

January 16, 2023
19:07 دوشنبه، 26ام دیماه 1401
کد خبر: 142388

رانندگان خودروهای تسلا درسال ۲۰۲۲ بیش‌از ۲ میلیارد دلار در هزینه سوخت صرفه‌جویی کرده‌اند

تسلا ادعا می‌کند دارندگان خودروهای برقی ساخت این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیش‌از ۲ میلیارد دلار در هزینه‌های بنزین صرفه‌جویی کرده‌اند.
شرکت تسلا، مدعی شده است صاحبان خودروهای این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیش‌از دو میلیارد دلار در هزینه‌های سوخت خود صرفه‌جویی کرده‌اند. این شرکت میزان برق مصرفی خودروهای الکتریکی مشتریان خود را با خودروهای بنزینی مقایسه کرده است. تسلا اخیراً به‌دلایل مختلف در صدر خبرهای مربوط به حوزه‌ی خودرو قرار داشته است زیرا کاهش قیمت محصولات این برند در چین و ایالات‌متحده و پس‌از آن در سطح جهان، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های این شرکت برای به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار خودروهای برقی درنظر گرفته می‌شود. این درحالی است که برخی شرکت‌های رقیب، میزان تولیدات خود را افزایش داده‌اند تا رقابت سنگین‌تری را با تسلا آغاز کنند.
 
خبر بزرگ برای سال ۲۰۲۲ درمورد فروش خودروهای برقی، کشور چین بود که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خوردوهای الکتریکی در جهان است. به‌نوشته‌ی WccfTech، خودروی اسپرت BYD Song شرکت چینی BYD نسبت به مدل Y تسلا فروش بیشتری را در این کشور تجربه کرد. براساس داده‌های CleanTechnica، تسلا در نوامبر ۲۰۲۲ در جایگاه ۶ فهرست پرفروش‌ترین خودروسازان برقی جهان و برترین خودروساز الکتریکی چین قرار گرفت. در فاصله‌ی بین ماه‌های ژانویه و نوامبر ۲۰۲۲، BYD نزدیک به یک‌سوم سهم بازار چین را به‌خود اختصاص داد و در جایگاه اول این فهرست قرار گرفت زیرا ۳۰٫۷ درصد از کل بازار را دراختیار داشت و پس از آن SAIC در جایگاه دوم و تسلا در جایگاه سوم قرار گرفتند.
 
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تسلا در قلب یکی از بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی یعنی چین، قیمت بالای محصولات این برند بود. درواقع سه خودروی برقی برتر در چین، همگی با قیمت پایین‌تری نسبت به مدل Y تسلا عرضه شده‌اند. HongGuang Mini یکی از ارزان‌قیمت‌ترین خودورهای برقی جهان است که با برچسب ۵۰۰۰ دلاری عرضه می‌شود. BYD Song Plus نیز یکی دیگر از خودروهای الکتریکی محبوب در چین است که با قیمتی در حدود ۲۶ هزار دلار به‌فروش می‌رسد.
 
هزینه‌های مصرف برق خودروهای الکتریکی تسلا درمقایسه با خودروهای گازسوز
 
داده‌هایی که تسلا در روز گذشته به‌اشتراک گذاشت، نشان می‌دهد مشتریان این برند موفق شده‌اند بیش‌از دو میلیارد دلار در هزینه‌های بنزین صرفه‌جویی کنند. تسلا داده‌های خود را در صفحه‌ی رسمی توییترش، به‌همراه مجموعه‌ای از تصاویر به‌اشتراک گذاشت. این پست نشان می‌دهد هر راننده درصورت استفاده از خودروهای بنزینی چقدر باید هزینه‌ی سوخت پرداخت می‌کرد و این رقم را با هزینه‌ی برق مصرفی خودروی او مقایسه کرده است.
 
تسلا برای رقابت با خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه در سطح جهان، قیمت خودروهای خود را کاهش داده است. این تصمیم پس‌از آن گرفته شد که شرکت مذکور در سال ۲۰۲۲ با وجود رشد سالانه‌ی ۴۰ درصدی در تحویل خودروها و عرضه‌ی ۱٫۲ میلیون خودرو، به هدف ایلان ماسک برای رشد ۵۰ درصدی نرسید. در همان زمان، تحویل‌ خودروهای تسلا در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ باعث شد این شرکت ۴۰۵۲۷۸ دستگاه خودرو به مشتریان عرضه کند که کم‌تر از ۴۳۱۱۱۷ دستگاهی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند. پس‌از آغاز موج تورمی در اقتصاد جهانی و انقباض مالی شدیدی که ازطرف فدرال رزور ایجاد شد، اعتماد سرمایه‌گذاران به بازارهای سهام از دست رفت و این غفلت شوک بزرگ دیگری به تسلا وارد کرد زیرا هر سهم آن درسال گذشته ۶۵ درصد ارزش خود را ازدست داد.
 
ماسک همچنین اعلام کرده بود که کاهش قیمت‌ محصولات تسلا به‌زودی انجام خواهد شد. او قبلاً اعتراف کرده بود که قیمت‌ خودروهای شرکت متبوعش به‌میزان چشمگیری افزایش یافته است. مهم‌تر از همه این‌که به‌دلیل مشکلات لجستیکی و حمل‌ونقل، تعداد خودروهای تحویلی این شرکت نسبت به تولید آن در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ کاهش یافت. افت قیمت محصولات این خودروساز در ایالات‌متحده، مزیت دیگری برای آن دارد زیرا مدل Y به‌مدت طولانی‌تری همچنان واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی باقی خواهد ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.