باندپهن

باندپهن ثابت

January 16, 2023
19:14 دوشنبه، 26ام دیماه 1401
کد خبر: 142390

سلطانی: منابع انسانی شرکت مخابرات ایران کاملا متناسب با فعالیت های گسترده و وظایف این شرکت است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح طرح نجما در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد و کیفیت منابع انسانی شرکت مخابرات ایران کاملا متناسب با فعالیت های گسترده و وظایف این شرکت است، اظهار داشت: مخابرات ایران ۵۱ هزار نفر کارمند دارد، اما در بریتیش تلکام که حدودا تعداد مشترکینش در ثابت و سیار با مجموعه مخابرات ایران یکسان است، ۸۰ هزار نفر کار می کنند پس ما نیروی اضافی نداریم.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، وی با اشاره به طرح برخی مباحث مخالفین در مورد تعداد کارکنان و میزان حقوق آنان گفت: گروهی در دولت قبلی مدعی بودند که تعداد کارکنان مخابرات زیاد است اما ما استدلال می کنیم که برعکس این ادعاست.
 
وی با اشاره به کار جهادی کارکنان شرکت مخابرات ایران در حوزه های مهم مانند طرح نجما گفت: علت ضعف کلی اپراتورها در چندسال گذشته ، سیاست های تهاجمی دولت های پیشین بوده است که موجب عقب افتادگی اساسی اپراتورها شده بود.
 
سلطانی با تشریح همکاری مناسب دولت مردمی سیزدهم با حوزه ارتباطات و مجموعه مخابرات کشور گفت: میانگین درآمد ماهیانه شرکتها در سطح جهان از خط FTTH بیست و پنج دلار است، اما درآمد ماهیانه ما سه دلار است. تفاوتها بسیار آشکار است. شرکتهایی که آرپوی ۲۵ دلاری دارند باز هم سرمایه گذاری برایشان صرف نمی کند لذا دولت به آنها کمک می کند.
 
وی افزود: به عنوان مثال در کشور توسعه یافته آلمان در این زمینه چند سال پیش دو وشش دهم میلیارد یورو کمک اعتباری انجام شده است.
 
سلطانی گفت: از کل صنعت فناوری اطلاعات در کشور ما، ۲۵ درصد در حال حاضر فعال است چون درآمدی حاصل نمی شود که باز در این صنعت هزینه شود و چرخه ادامه پیدا کند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه به طور سالیانه در شرکت میانگین به هر نفری زیر ۶ هزار یورو حقوق می دهیم، اعلام کرد: بقیه شرکتهای مهم و اپراتورهای کشورهای دیگر ۳۱ و ۴۴ و ۴۰ هزار یورو حقوق می دهند.اینجا مشخص می شود که چرا نیروی نخبه در شرکت نمی مانند و یا از کشور می روند.
 
وی افزود: در حال حاضر هر یک از مدیران یا کارکنان متخصص ما در شرکت دیگری کار کنند حداقل دو برابر حقوق می گیرند؛ اما اینها می مانند تا برای مخابرات جهادی کار کنند چرا که در همین شرکت مو سپید کرده و دلسوز مجموعه هستند.
 
سلطانی گفت: در سال ۱۳۹۰ درآمد مخابرات فقط از صوت یا مکالمه ۲۶۰۰ میلیارد تومان در سال بوده است.این درآمد در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده،یعنی تقریبا نصف شده است؛ در حالی که تورم بانک مرکزی ۱۴/۳۵ برابر، افزایش حقوق ۱۲٫۶ برابر و نرخ ارز ۳۱٫۹ برابر شده است با این توصیف مشخص است که هزینه های ارزی-ریالی ۲۲ برابر شده ولی درآمد ما نصف شده است.
 
وی اضافه کرد: اگر مخابرات فقط می توانست سطح درآمد سال ۹۰ حفظ کند، باید امروزه حداقل ۳۳ هزار میلیارد تومان فقط در بخش صوت درآمد می داشت تا بتواند به اندازه سال ۹۰ توسعه بدهد.
 
وی با بیان اینکه طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری یا نجما در راستای جبران بخشی از این عقب افتادگی است، اظهار داشت: زمان به سرعت می گذرد، اما ما نمی خواهیم صبر کنیم و با وجود این شرایط، طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری یا نجما را با منابع داخلی و الگوی مناسب آغاز کرده ایم و در استانها جلو می رویم، به صورتی که در حال حاضر آذربایجان غربی استان هشتم در توسعه طرح نجما است و در هشت استان دیگر هم طرح های توسعه به سرعت در حال تهیه و تصویب است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.