اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 18, 2023
18:17 چهارشنبه، 28ام دیماه 1401
کد خبر: 142448

وزیر ارتباطات خبر داد: تشکیل کارگروه ویژه‌ بررسی مشکل دسترسی مردم به فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به دنبال کمتر شدن نیاز مردم به فیلترشکن‌ها هستیم، از تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای بررسی مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی خبر داد.
عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برخی مشکلات اینترنت فنی و زیرساختی است. رئیس جمهور دستور دادند که ما برای تسهیل مردم در فضای مجازی و مشکلات دسترسی را برطرف کنیم.
 
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فیبر نوری خواهیم بود. کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است تا شاهد افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در کشور باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف کردن است تا نیاز به فیلترشکن کمتر شود.
 
زارع‌پور عنوان کرد: فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امینتی سرعت اینترنت را کاهش می دهد.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره رفع فیلتر گوکل پلی اظهار داشت: نظر من بر بازگشایی گوگل پلی هست ولی باید کمیته تعیین مصادیق تصمیم بگیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ بوده و دولت هم یکی از اعضای این کمیته است؛تلاش ما این است سرویس‌هایی که واقعا نیاز مردم است و مشکل ویژه ای ندارند محدودیت آن برطرف شود.
 
آغاز فعالیت سامانه رادار گیم
وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه «رادار گیم» برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین خبر داد و گفت: برای افزایش سرعت دانلود بازی ها، افزایش سرعت خود بازی ها و کاهش پینگ سامانه ای به نام سامانه رادار گیم از شب گذشته راه اندازی شده است.
 
زارع پور ادامه داد: از شب گذشته ۵ میلیون نفر از این سامانه استفاده و ۴۰۰هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کردند.
 
قطع اینترنت در محدوده حوزه های کنکور
وزیر ارتباطات همچنین درباره قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری نیز گفت: فردا از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت فقط در محدوده حوزه های امتحانی کنکور و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد.
 
زارع پور تاکید کرد: ما همچنان با قطع سراسری اینترنت در زمان کنکور مخالف هستیم و اینترنت ثابت فردا به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.