اپراتورها

امنیت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 18, 2023
23:21 چهارشنبه، 28ام دیماه 1401
کد خبر: 142455

زارع پور: موافق رفع فیلتر گوگل‌پلی هستم

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن اعلام نظر موافق خود برای رفع فیلتر گوگل پلی، به صراحت اعلام کرد: برخی از سرویس‌های مورد نیاز مردم مشکل ویژه‌ای ندارد و می‌توان محدودیت آن را برطرف کرد.

 
به گزارش ایرنا، یکی از گلایه‌های کاربران در فضای مجازی این است که چرا وزارت ارتباطات درباره فیلترینگ برخی اپلکیشن‌های مورد نیاز مردم اظهارنظر صریح ندارد. با تاکید بر اینکه ساز و کار فیلترینگ و ایجاد محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی از اپلکیشن‌ها و سایت‌ها برعهده وزارت ارتباطات نیست، اما «عیسی زارع‌پور» امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد، محدودیت‌های ایجاد شده برای دسترسی به برخی سرویس‌های مورد نیاز مردم که مشکل ویژه‌ای ندارد، می‌تواند رفع شود.
 
بخش عمده‌ای از صحبت‌های این روزهای مردمی که زندگی‌شان با فناوری گره خورده، درباره سرعت اینترنت و نصب فیلترشکن‌های مختلف است و آن را به مطالبه جدی مردم بدل کرده است
 
گذشته از مطالبه عمومی مردم و دغدغه‌ای که کاربران معمولی اینترنت دارند، فعالان حوزه فناوری مانند برنامه‌نویسان نیز به عدم دسترسی به برخی سایت‌های نقد جدی وارد می‌کنند.
 
زارع‌پور امروز اعلام کرد: «بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف شدن هستند تا به این واسطه نیاز به فیلترشکن کمتر شود چرا که فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امنیتی سرعت اینترنت را نیز کاهش می‌دهند.»
 
موافقت وزیر ارتباطات با رفع فیلتر گوگل پلی
 
یکی از اتفاقاتی که روز گذشته رخ داد، رفع فیلتر گوگل پلی توسط برخی اپراتورهای سیار کشور بود. این رفع فیلتر که دسترسی به اپلکیشن‌های اندروید را مرتفع می‌کرد پس از چند ساعت به حالت قبل بازگشت و محدودیت این پلتفرم دوباره برقرار شد.
 
زارع‌پور امروز با تاکید بر این‌که نظر شخصی وی بر بازگشایی گوگل پلی است، گفت: در اینباره کمیته تعیین مصادیق مجرمانه باید تصمیم بگیرد. این کارگروه مسئول فیلترینگ بوده و دولت نیز یکی از اعضای این کمیته است؛ تلاش ما این است محدودیت سرویس‌هایی که واقعا مورد نیاز مردم است و مشکل ویژه‌ای ندارند برطرف شود.
 
بازدید ۵ میلیون نفری از سامانه رادار گیم در کمتر از ۲۴ ساعت
 
گام دیگری که وزارت ارتباطات برای رفع نیاز کاربران تخصصی اینترنت برداشته، سامانه «رادار گیم» است که عیسی زارع‌پور شب گذشته با انتشار پستی در کانال «بله» به شرح جزئیات آن پرداخت. به گفته وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، این سامانه برای افزایش سرعت بازی‌ها، افزایش زمان دانلود و کاهش پینگ راه‌اندازی شده است.
 
وی در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد: از شب گذشته ۵ میلیون نفر و به طور همزمان ۴۰۰هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کرده‌اند.
 
مخالف قطع اینترنت سراسری در زمان کنکور هستیم
 
زارع‌پور در این جلسه به حواشی پیرامون قطع اینترنت سراسری به واسطه آزمون کنکور پایان داد و اعلام کرد: فردا از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد. همچنان با قطع سراسری اینترنت در زمان کنکور مخالف هستیم و اینترنت ثابت فردا به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.