تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 20, 2023
17:48 جمعه، 30ام دیماه 1401
کد خبر: 142488

اپل احتمالاً روی هدست واقعیت ترکیبی با قیمتی مشابه با آیفون کار می‌کند

درحالی‌که امسال هدست واقعیت ترکیبی 3000 دلاری اپل از راه می‌رسد، ظاهراً این شرکت روی یک هدست مقرون‌به‌صرفه هم کار می‌کند.
 
طبق بسیاری از شایعات، اپل در سال جاری میلادی از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی می‌کند و این محصول احتمالاً قیمتی نزدیک به 3000 هزار دلار خواهد داشت. بااین‌حال براساس گزارشی جدید، اپل درحال توسعه یک هدست ارزان‌تر با قیمتی مشابه با آیفون است تا کاربران بیشتری قادر به خرید آن باشند.
 
درحال‌حاضر آیفون 14 قیمت پایه 799 دلاری دارد و آیفون 14 پرو مکس در بالاترین نسخه، با قیمت 1599 دلار عرضه می‌شود؛ بنابراین نمی‌دانیم قیمت مشابه با آیفون که در گزارش بلومبرگ به آن اشاره شده است، دقیقاً چه میزان خواهد بود. بااین‌حال از آنجایی که گفته می‌شود این هدست برای رقابت با هدست کوئست پرو متا از راه می‌رسد، احتمالاً قیمتی نزدیک به 1500 دلار خواهد داشت.
 
هدست واقعیت ترکیبی مقرون‌به‌صرفه اپل
مهندسان اپل ظاهراً می‌خواهند برای کاهش قیمت این دستگاه، از قطعات مقرون‌به‌صرفه‌تری استفاده کنند؛ بااین‌حال عملکرد کلی آن مشابه هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت این شرکت خواهد بود و نباید منتظر قدرت یکسانی باشیم.
 
ظاهراً در هدست واقعیت ترکیبی مقرون‌به‌صرفه اپل از تراشه‌ای با قدرت یکسان با آیفون استفاده خواهد شد، در‌حالی‌که هدست اصلی و گران‌قیمتش با چیپ هم‌سطح مک (تراشه‌های سری M) روانه بازار خواهد شد. همچنین انتظار داریم هدست ارزان اپل دارای مواد با کیفیت پایین‌تر و نمایشگر با رزولوشن کمتر باشد.
 
گفته شده است که اپل درحال‌حاضر در مراحل اولیه توسعه این هدست جدید قرار دارد و حتی نمونه اولیه‌ای از آن که بتواند آن را مورد آزمایش قرار داد، ساخته نشده است. به گزارش اینفورمیشن، کار اصلی روی این هدست از سال گذشته میلادی آغاز شده و هدف اصلی عرضه آن در سال 2024 بوده است. درهرحال بلومبرگ می‌گوید این محصول در سال 2024 یا 2025 از راه می‌رسد.
 
در کنار این هدست‌ها، اپل مدت‌هاست مشغول توسعه یک عینک واقعیت افزوده به نام اپل گلس است، اما در‌حالی‌که انتظار داشتیم سال 2025 از راه برسد، بلومبرگ می‌گوید عرضه آن تا زمان نامعلومی به تعویق افتاده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.