پست

January 21, 2023
14:18 شنبه، 1ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142510

ناوگان موتور برقی پست رونمایی شد

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: پست یکی از عوامل توسعه در دنیاست اما متاسفانه سرانه پستی در کشور عدد مناسبی ندارد و این عدد در ایران ۲۰ است و تلاش می شود سرانه پستی کشور به سرانه پستی کشورهای توسعه یافته برسد.
62493506.jpg
محمود لیائی – مدیر عامل شرکت ملی پست – در مراسم رونمایی از ناوگان موتور برقی شرکت پست اظهار کرد: درباره مساله محیط زیست که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، شرکت ملی پست اولین شرکتی دولتی است که به این فرمان لبیک گفته است و ان شالله این موضوع در کلان شهرها و با همکاری شهرداری و محیط زیست ادامه داشته باشد تا بتوانیم سهم عمده‌ای در کاهش آلایندگی داشته باشیم.
 
مدیر عامل شرکت ملی پست در ادامه سخنانش تأکید کرد: در بحث الگوهای توزیع مرسوله های پستی، تقریبا در اکثر کشورها زودتر از ما در این مسیری که دنبال می کنیم، قدم برداشته شده است و ماشین و موتورهای برقی و غیر آلاینده را در برنامه خود دارند.
 
لیائی گفت: هر سفر نامه‌رسان به طور متوسط از ۲۰۰ نفر دیگر جلوگیری می کند این عدد در شهر تهران بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر سفر را کاهش می دهد.
 
همچنین در این مراسم علیرضا زاکانی – شهردار تهران- با بیان اینکه در روز هوای پاک شاهد شروع و همکاری عملی سازمان‌های مختلف هستیم که با شروع به کار ۱۰۰ موتورسیکلت برقی این همکاری آغاز می‌شود، گفت: این تفاهم‌نامه بین شهرداری، شرکت پست، وزارت ارتباطات و سازمان محیط زیست است که ما قابلیت آن را داریم تا بیش از ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت برقی را وارد ناوگان کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما از روز اول بر مدیریت مشارکت پذیر تاکید داشتیم و امروز نمود این نوع مشارکت است، ادامه داد: این یک همکاری بین سازمان پست، وزارت ارتباطات، سیستم بانکی و سازمان محیط زیست است.
 
شهردار تهران با بیان اینکه تا آبان امسال دو میلیون و ۶۰۰ هزار موتورسیکلت توسط پلیس راهور پلاک شده که ۷۶ درصد این موتورسیکلت‌ها فرسوده بودند، گفت: این در حالیست که موتورسیکلت‌هایی که هنوز پلاک نشده‌اند نیز آمار آلایندگی‌شان مشخص نیست.
62493503.jpg
زاکانی با بیان اینکه هر موتورسیکلت کاربراتوری به اندازه ۱۰ موتورسیکلت انژکتوری آلایندگی دارد و آلایندگی آن به اندازه ۱۳ ماشین یورو۵ است، افزود: عملا در تهران ما با وسایلی روبرو هستیم که آلاینده زا هستند.
 
در ادامه این مراسم علی سلاجقه- رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه کربن باید کاهش یابد و بر همین اساس لازم است استفاده از سوخت پاک مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد، گفت: منابع پاکی همچون انرژی خورشیدی و باد در کشور ما وجود دارد اما متاسفانه از آن‌ها به‌خوبی استفاده نمی‌شود.
 
وی تاکید کرد: ممکن است افراد به دلیل مشکلات موتور برقی و خودروی برقی چندان رغبتی به استفاده از آن نداشته باشند اما باید این چرخه شکل گیرد و به عنوان الگوی مناسب استفاده از خودروی پاک، اتوبوس و موتورسیکلت‌هایی که میزان آلایندگی‌شان چند برابر کمتر از دیگر وسایل نقلیه است، توسعه یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.