رسانه‌های اجتماعی

January 22, 2023
14:58 یکشنبه، 2ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142540

پول بدهید، تبلیغات نبینید!

مالک میلیاردر توییتر اعلام کرد مدل اشترک گران‌تری معرفی می‌کند که تحت آن، کاربران این شبکه اجتماعی دیگر تبلیغاتی مشاهده نخواهند کرد.
 
ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد تبلیغات در توییتر بسیار زیاد و بزرگ هستند. اقداماتی برای رسیدگی به این مسئله در هفته‌های آینده انجام خواهد شد اما وی به جزئیات این اقدامات یا قیمت مدل اشتراک جدید اشاره نکرد.
 
ماسک از زمانی که توییتر را خریداری کرده است، به دنبال تغییر مدل کسب و کار این پلتفرم و کاهش اتکا به درآمد تبلیغاتی بوده است و در همین راستا، امیدهای زیادی به سرویس اشتراکی "توییتر بلو" بسته است.
 
این شرکت تلاش می‌کند کاهش درآمد تبلیغاتی را که از زمان خریداری شدن توسط ایلان ماسک و نگرانی برندهای بزرگ از سیاستهای مدیریت محتوای ایلان ماسک، به شدت افت کرده است، مهار کند. خود ماسک گفته است نمی‌خواهد این پلتفرم به یک جهنم‌دره رایگان برای همه تبدیل شود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر اخیرا ممنوعیت سه ساله برای تبلیغات سیاسی را لغو کرده است. وب سایت اینفورمیشن اوایل ماه میلادی جاری گزارش کرد توییتر از آغاز امسال، حدود ۴۰ نفر از دانشمندان و مهندسان دیتا که در بخش تبلیغات کار می‌کردند را اخراج کرده است.
 
تغییر الگوریتم "برای شما"
ایلان ماسک همچنین چند روز پیش اعلام کرد توییتر الگوریتم "برای شما" را تغییر داده است زیرا حاوی توییتهای زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نمی‌کردند.
 
ماسک اعلام کرد توییتر پس از شکایت کاربران درباره مشاهده توییتهای زیادی از افرادی که دنبالشان نکرده اند، الگوریتم تب "برای شما" را تغییر داده است.
 
اظهارات ماسک در پاسخ به توییت یک کاربر بود که گفته بود افراد، افت شدید نرخ تعامل با پستهایشان را گزارش کرده اند.
 
ماسک گفت: به‌روزرسانی الگوریتم "برای شما"، حاوی توییتهای زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نکرده بودند و این تغییر، معکوس شده است.
 
یک کاربر توییتر در پاسخ به توییت ماسک، نوشت: کاربرانی که پستها را پسند یا بازنشر می‌کردند، ناپدید شده اند. یک کاربر دیگر گفت: ویدئوهای تصادفی به زبانهای مختلف در فید برای شما مشاهده می‌کنند اما همه محتوا و مقالاتی که دنبال می‌کردند، ناپدید شده اند. کاربران دیگر هم گزارش کردند توییتهای حسابهایی که دنبال می‌کنند، دیده نمی‌شود.
 
فیلترهای تب "دنبال کردن"، تنها توییتهای حسابهایی را نشان می‌دهد که کاربر آنها را دنبال می‌کند. در حالی که "تب برای شما"، ترکیبی از توییتهای توصیه شده توسط کاربرانی که افراد آنها را دنبال نمی‌کنند و همچنان از سوی حسابهای دنبال شده را نمایش می‌دهد.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، کاربران می‌توانند در فید اصلی توییتر خود بین تب "برای شما" و دنبال کردن سوئیچ کنند. این تب‌ها جایگزین تب‌های قبلی با عنوان "خانه" (Home) و "جدیدترین" (Latest) شدند. توییتر اعلام کرده است این قابلیت در نسخه iOS عرضه شده است و به زودی در سایت توییتر و در نسخه اندرویدی توییتر موجود خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.