تلفن همراه

January 22, 2023
15:14 یکشنبه، 2ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142543

رئیس سازمان نصر تهران: محدودیت‌های پیش روی تاکسی‌‌‌های اینترنتی را لغو کنید

پس از محدودیت‌هایی که در ماه اخیر برای فعالیت تاکسی‌‌‌های اینترنتی در محوطه شهر فرودگاهی تعیین شد، حالا رئیس سازمان نصر تهران در نامه‌‌‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی، خواستار رسیدگی به این موضوع و رفع محدودیت‌های مذکور شده است. در دی ماه سال‌جاری، اخباری مبنی بر محدود شدن فعالیت تاکسی‌‌‌های اینترنتی در محوطه فرودگاه منتشر شد. در خبر اول آمده بود که به دستور دادستانی، ورود تاکسی‌‌‌های اینترنتی به شعاع ۸۰۰متری فرودگاه امام ممنوع شده است. در گام بعدی نیز جابه‌‌‌جایی مسافر توسط خودروهای شرکت‌های تاکسی اینترنتی در جاده‌‌‌های برون‌‌‌شهری با محدودیت مواجه شد.
 
 
به دنبال این اتفاق در روزهای پایانی دی ماه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌‌‌ای تهران در نامه‌‌‌ای خواستار پایان این محدودیت‌ها برای تاکسی‌‌‌های اینترنتی شد. حسین اسلامی در نامه خود وزیر راه و شهرسازی، سازمان بازرسی کل کشور، شورای رقابت، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌‌‌کنندگان، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رئیس پلیس راه راهور فراجا و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا را مخاطب قرار داده است. وی در ابتدای این نامه با تاکید بر اینکه اعمال این محدودیت‌ها با هدف رفاه حال مسافران، ارائه قیمت کمتر یا خدمات باکیفیت‌‌‌تر نبوده است، آن را صرفا پاسخی به اعتراض‌‌‌های تاکسی‌‌‌های رسمی فعال در فرودگاه و تاکسی‌‌‌های رسمی بین‌شهری دانست. گواه این ادعا اظهاراتی است که مدیران شهر فرودگاهی امام خمینی در مصاحبه‌‌‌های خود مطرح کرده‌‌‌اند.
 
در یکی از این مصاحبه‌‌‌ها آمده بود که «۱۲۰۰ تاکسی فرودگاهی در محیط فرودگاه حضور دارند و گاهی برای پذیرش مسافر تا چند ساعت در انتظار هستند و در مقابل گروهی از مسافربرهای شخصی هم مقابل ترمینال صف کشیدند … در نهایت در پی اعتراض تاکسی‌های ویژه فرودگاه به دادسرای فرودگاه، به موضوع ورود کرد.» در یکی از مصاحبه‌‌‌های دیگر نیز ادعا شده بود که «فعالیت ناوگان پلاک شخصی و حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی و ماکسیم و … در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری موجب تضییع حقوق رانندگان حمل‌ونقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادفات می‌شود.».
 
اسلامی تاکید کرده که اظهارات فوق در حالی مطرح شده‌‌‌اند که انتظار می‌‌‌رفته در اتخاذ چنین تصمیم‌‌‌هایی، رفاه مصرف‌کننده (مسافران) در اولویت قرار گیرد یا دست کم، رفاه آنها قربانی تامین رضایت رانندگان نشود. به باور او اجرای هر یک از محدودیت‌های فوق، حق انتخاب مسافران را به شدت محدود کرده و مسافران را ناگزیر به استفاده از تاکسی‌های رسمی با قیمت چند برابری و حتی بالاتر خواهد کرد. اسلامی در نامه خود یادآور شده که «اساسا نمی‌توان و نباید برای جلب رضایت یک گروه، به نفع ایشان انحصار ایجاد کرد، مستدعی است دستور فرمایند؛ محدودیت‌های مذکور که اثر مستقیم بر رفاه مسافر دارد برطرف گردد.»
 
در پایان این نامه رئیس نصر تهران تاکید کرده که سازمان نظام صنفی رایانه‌‌‌ای آمادگی برای برگزاری جلسه‌‌‌ و ارائه راه‌حل متناسب با موضوع رفع نگرانی‌های موجود را دارد. اسلامی تاکید کرده که جلب رضایت مشتری از یکسو و ارائه‌دهندگان خدمت از سوی دیگر، جزء لاینفک اهداف سکوها (پلتفرم‌ها) بوده و در این شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور، ترجیح انحصاری یک‌سویه، تبعات و نارضایتی‌‌‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.