پست

January 23, 2023
13:30 دوشنبه، 3ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142566

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران: موتورهای برقی جای موتورهای بنزینی پست را در تهران می گیرد

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران از برنامه این شرکت برای برقی کردن تمام موتورهای پست در شهر تهران و در ادامه در کل کشور خبر داد و گفت: هر نامه رسان می تواند 200 سفر شهری را کاهش دهد و بر همین اساس روزانه 300 هزار نفر سفر با فعالیت نامه رسان های پستی کاهش پیدا می کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وازرت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین رونمایی از موتوسیکلت های برقی موزعین شبکه پستی کشور در موزه ارتباطات، با اشاره به فاز نخست استفاده از ناوگان موتوسیکلت های برقی با همکاری شهرداری تهران و سازمان محیط زیست، گفت: شرکت ملی پست 1250 موتوسیکلت در تهران دارد که در فاز نخست با جایگزینی 100 موتوسیکلت برقی و افزایش این تعداد به 700 عدد، برنامه جایگزینی کامل موتوسیکلت های برقی را به جای موتوسیکلت های بنزینی اجرا می کند.
 
وی با اشاره به اینکه هر نامه رسان می تواند 200 سفر شهری را کاهش دهد، افزود: بر همین اساس روزانه 300 هزار نفر سفر با فعالیت نامه رسان های پستی کاهش پیدا می کند.
مدیر عامل شرکت ملی پست به سرانه بالای پستی کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در این زمینه سرانه پستی ما 20 عدد است که نسبت به کشورهای توسعه یافته عدد پایینی است و باید به سرانه پستی کشورهای توسعه یافته نزدیک شویم.
وی با اشاره به تاکید اتحادیه جهانی پست به پست سبز، افزود: بر همین اساس شرکت ملی پست ایران نیز برای رسیدن به شاخص های پست سبز تلاش می کند.
لیائی، نوسازی ناوگان ماشینی پست و جایگزین کردن آنها با ماشین های برقی را یکی دیگر از برنامه های این شرکت در این حوزه عنوان کرد و خبر داد: امیدواریم در روز هوای پاک سال آینده فاز نخست تحویل ماشین های برقی پست را رونمایی کنیم.
 
استفاده پست از موتورهای برقی الگوی مناسبی در استفاده از انرژی پاک است 
علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی پاک، گفت: استفاده شرکت پست از موتوسیکلت های برقی یک الگوی مناسب در استفاده از انرژی پاک است.
وی به کاهش کربن به عنوان یکی از مباحث روز دنیا اشاره کرد و افزود: ایران در رتبه تولید برق در دنیا مقام شانزدهم را داراست و لازم است ناوگان حمل و نقل ما به سمت استفاده از انرژی پاک با پشتوانه برق حرکت کند.
 
برنامه شهرداری تهران برای برقی کردن 300 هزار موتوسیکلت 
علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در سخنانی به تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: تاکید ما در شهرداری تهران بر مدیریت مشارکتی است که نمونه آن در این طرح با مشارکت شرکت پست، سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری تهران برای رفع آلایندگی های هوا اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در تهران در حدود 2 میلیون و 600 هزار موتوسیکلت وجود دارد، افزود: از این تعداد 2 میلیون موتوسیکلت فرسوده هستند که مشکلات بسیاری را در تهران ایجاد می کنند.
زاکانی، برقی کردن موتوسیکلت ها را باعث کاهش هدر رفت سوخت و کاهش آلایندگی عنوان کرد و با اشاره به وجود بیش از 300 هزار موتور کار در شهر تهران، خبر داد: در برنامه چهار ساله شهرداری تهران مصوب کردیم که این موتور کارها را بتوانیم برقی کنیم که امیدواریم این کار بزرگ با همکاری بقیه دستگاه ها انجام شود.
 
از وقف برای رفع مشکل آلودگی هوا استفاده می کنیم
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رفع آلایندگی نیاز امروز مردم است، تاکید کرد: ما می توانیم وقف را در این زمینه قرار دهیم.
وی حمایت از دانش بنیان ها را یکی از برنامه های سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: تولید موتورهای برقی توسط شرکتی دانش بنیان به طور کامل در ایران انجام شده است و 40 درصد این شرکت سهم وقف است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برای همکاری در تولید پست های شارژ و باطری های وسایل حمل و نقل برقی و دیگر ملزومات آنان اعلام آمادگی کرد.
 
بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از نمونه موتوسیکلت برقی پستی رونمایی شد و وزیر ارتباطات به همراه مدعوین با حضور در غرفه شرکت دانش بنیان سازنده این موتورسیکلت در جریان روند کار قرار گرفتند و در ادامه موزعین پست با موتورهای برقی خود از مقابل آنان رژه رفتند.
امروز (شنبه) صبح، آئین رونمایی از موتوسیکلت های برقی موزعین شبکه پستی کشور با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست، حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، علیرضا زاکانی شهردار تهران و محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در محل موزه ارتباطات برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.