اپلیکیشن

تلفن همراه

January 23, 2023
15:34 دوشنبه، 3ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142579

واتس‌اپ ارسال تصاویر با کیفیت اصلی را ممکن می‌کند

واتس‌اپ می‌خواهد امکان ارسال تصاویر با کیفیت اصلی و بدون هیچ‌گونه فشرده‌سازی را برای کاربران فراهم کند.
 
واتس‌اپ محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در ماه است، بااین‌حال هنوز کمبودهایی دارد. یکی از این کمبودها به کاهش کیفیت تصاویر در هنگام ارسال فایل به‌عنوان عکس برای دیگران مربوط می‌شود که ظاهراً این مشکل در آینده برطرف و امکان ارسال تصاویر با کیفیت اصلی برای کاربران فراهم خواهد شد.
 
طبق گزارشی که از سوی WABetaInfo منتشر شده، واتس‌اپ در نسخه بتای اندروید 2.23.2.11 قابلیتی برای ارسال تصاویر با کیفیت اصلی در نظر گرفته است.
 
ارسال تصاویر با کیفیت اصلی در واتس‌اپ
واتس‌اپ با این ویژگی جدید امکان ارسال تصاویر بدون هیچ‌گونه فشرده‌سازی را فراهم می‌کند. طبق اسکرین‌شات منتشرشده از نسخه بتای اندروید، زمانی که کاربر بخواهد یک عکس را به اشتراک بگذارد، با یک آیکون چرخ‌دنده در بالای صفحه روبه‌رو می‌شود که امکان تغییر کیفیت تصویر به حالت اصلی را فراهم می‌کند. انتظار نداریم این ویژگی برای ویدیوها هم توسعه یابد.
در اواسط 2021، واتس‌اپ گزینه‌های به‌اشتراک‌گذاری تصاویر را بهبود داد و گزینه‌های خودکار، صرفه‌جویی در دیتا و بهترین کیفیت را برای کاربران در نظر گرفت. بااین‌وجود، تفاوت رزولوشن میان این حالت‌ها بسیار کم است.
 
در پایین‌ترین حالت، یعنی Data Saver یا صرفه‌جویی در دیتا، تصاویر با رزولوشن 0.9 مگاپیکسل ارسال می‌شوند، در‌حالی‌که در بهترین کیفیت (Best Quality) رزولوشن به 1.4 مگاپیکسل افزایش می‌یابد. در دنیای کنونی، رزولوشن 1.4 مگاپیکسل مسلماً کاربرد چندانی ندارد.
 
ارسال تصاویر با کیفیت اصلی می‌تواند برای بسیاری از کاربران کاربردی باشد، البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در واتس‌اپ هم مانند تلگرام، امکان ارسال تصاویر به‌عنوان فایل یا سند وجود دارد که در این وضعیت، تصویر با کیفیت اصلی فرستاده می‌شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید ویژگی جدید دقیقاً چه تفاوتی با ارسال عکس به‌عنوان سند دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.