تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 25, 2023
10:42 چهارشنبه، 5ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142625

هدست واقعیت ترکیبی اپل با رابط کاربری مشابه iOS و ایفای نقش به‌عنوان نمایشگر مک از راه می‌رسد

بلومبرگ در گزارش جدیدی، جزئیات قابل‌توجهی را شامل نحوه عملکرد و اپ‌های پیش‌فرض اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر کرده است.
هرچه به زمان احتمالی معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات بیشتری درباره آن منتشر می‌شود. حالا بلومبرگ در گزارش جدیدی، اطلاعاتی درباره رابط کاربری، اپ‌ها و همچنین نحوه عملکرد این محصول مورد انتظار اپل منتشر کرده است.
 
طبق گزارش «مارک گورمن» در بلومبرگ، هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام «Reality Pro» از رابط کاربری مشابه iOS بهره می‌برد و دارای عملکردی مشابه با آیفون و آیپد خواهد بود. این هدست همچنین می‌تواند حکم یک نمایشگر خارجی را برای یک مک متصل ایفا کند. درحقیقت کاربران می‌توانند نمایشگر مک را در حالت واقعیت مجازی مشاهده و آن را از طریق کیبورد فیزیکی و ماوس/ترک‌پد کنترل کنند.
 
ویژگی‌ها و عملکرد هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro اپل
به گفته گورمن، استفاده از هدست حس آشنایی را به کاربران اپل منتقل می‌کند که یکی از دلایل آن رابط کاربری نزدیک به آیفون و آیپد است. در این رابط کاربری ظاهراً با یک هوم‌اسکرین با آیکون اپ‌ها روبه‌رو می‌شویم که امکان تغییر موقعیت آن‌ها وجود دارد. همچنین کاربران به ویجت‌های قابل‌شخصی‌سازی دسترسی پیدا می‌کنند.
 
به‌نظر می‌رسد ردیابی چشم و دست یکی از ویژگی‌های مهم در هدست اپل محسوب می‌شود و کوپرتینویی‌ها برای تجزیه‌وتحلیل چشم‌ها و دست‌های کاربران از دوربین‌های خارجی استفاده می‌کنند. ظاهراً اپل برخلاف سایر هدست‌ها، امکان استفاده از هدست خود بدون کنترلر فیزیکی را فراهم می‌کند. درحقیقت کاربر با چشم‌های خود و همچنین ژست‌های حرکتی دستانش می‌تواند در رابط کاربری گشت‌وگذار کند.
این هدست با نام احتمالی Reality Pro، به کاربران اجازه می‌دهد که میان حالت واقعیت مجازی و افزوده سوییچ کنند. حالت واقعیت افزوده اشیا مجازی را در دنیای واقعی به نمایش می‌گذارد، در‌حالی‌که در وضعیت واقعیت مجازی، با یک محیط کاملاً مجازی روبه‌رو می‌شویم که اطراف کاربر را می‌پوشاند. تغییر وضعیت از واقعیت افزوده به مجازی از طریق یک دکمه چرخشی انجام می‌شود.
 
اپل به هدست خود قابلیت‌های تماس تصویری مبتنی بر فیس‌تایم و همچنین اتاق‌های جلسه اضافه می‌کند. در این جلسات، چهره و بدن کامل کاربر به‌صورت مجازی به نمایش گذاشته می‌شود و برای تماس‌های تک‌نفره می‌توان از آواتارهای واقع‌گرایانه استفاده کرد. اپل همچنین روی محتوای واقعیت مجازی کار می‌کند و شرکت‌هایی مانند دیزنی و دالبی برای آن محتوا می‌سازند.
 
به گفته گورمن، هدست واقعیت ترکیبی اپل شامل اپ‌هایی مانند سافاری، فوتوز، ایمیل، مسیج، اپل تی‌وی پلاس، اپل موزیک، پادکست و تقویم می‌شود و از دستیار سیری می‌توان برای وارد‌کردن متن استفاده کرد. همچنین باید منتظر یک اپ استور اختصاصی برای اپ‌های شخص ثالث باشیم.
اپل برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، لنزهای اختصاصی در نظر می‌گیرد تا این کاربران هم بتوانند از هدست استفاده کنند. کوپرتینویی‌ها همچنین از یک بسته باتری خارجی در این هدست استفاده می‌کنند تا از گرم‌شدن دستگاه روی صورت کاربران جلوگیری شود. این باتری احتمالاً ظرفیتی به‌اندازه باتری آیفون 14 پرو مکس و تا دو ساعت شارژدهی خواهد داشت.
 
درنهایت انتظار داریم هدست واقعیت ترکیبی اپل با نمایشگرهای 4K میکرو LED، چندین دوربین و قیمت 3000 دلار در سال جاری میلادی از راه برسد. البته ظاهراً اپل روی یک هدست واقعیت ترکیبی مقرون‌به‌صرفه و همچنین عینک واقعیت افزوده هم کار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.