اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 25, 2023
19:29 چهارشنبه، 5ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142649

شادمهر: اینترنت پرسرعت برای مردم از نان شب واجب‌تر است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز داشتن اینترنت پرسرعت برای مردم از نان شب هم واجب‌تر بوده و فیلیترینگ باید برداشته شود؛ چرا که بیش از یک میلیون شغل مستقیم و بیش از سه میلیون شغل به صورت غیرمستقیم تحت تاثیر آن قرار گرفته است.
 
امانقلیچ شادمهر در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، بیان کرد: ضمن محکوم کردن هتک حرمت به مرجعیت اسلام و قرآن عظیم الشأن و نیز رفتار نابخردانه پارلمان اروپا را که نشان از اسلام هراسی و ایران هراسی دارد باید بگویم که سپاه مایه افتخار و مظهر آرامش و ظلم ستیزی و حافظ کیان اسلامی و امنیت منطقه است. 
 
وی در ادامه اظهار کرد: نابرابری فرصت های شغلی و عدم امنیت شغلی، رنجی است که جامعه ما را گرفتار کرده است. صدای کسانی باشیم  که صدایشان به جایی نمی رسد. مانند معلمان خرید خدماتی که در مناطق کم برخوردار مرزی و عشایری و مربیان قرآن و پیش دبستانی و صدای کارکنان و کارگزاران شرکتی دستگاه های اجرایی که با حداقل حقوق بیشترین کارایی را دارند. امروز ما باید صدای بی قدرتان جامعه باشیم. 
 
نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز داشتن اینترنت به ویژه اینترنت پرسرعت برای مردم از نان شب هم واجب‌تر است. فیلیترینگ باید برداشته شود چرا که بیش از یک میلیون شغل مستقیم و بیش از سه میلیون شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده و مردم نگران سرنوشت کسب و کار  خود هستند. 
 
وی در ادامه در تذکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، تاکید کرد: راه نجات کشور از برنامه توسعه ملی واقعی می گذرد نه با دستکاری واقعیت ها، نه با آمار و ارقام دروغین و آگاهی کاذب، نه با ژست و شعار، بلکه توسعه ملی با درک واقعیت های جامعه امکان‌پذیر است. اصرار بر روش های تجربه شده و پرهزینه و ناکارآمد، بحران را عمیق‌تر می کند. 
 
شادمهر افزود: با تمام احترامی که برای رئیس جمهور و نمایندگان عزیز قائلم، می گویم که هیچ شخصی در ایران حق ندارد تصمیم های شخصی بگیرد که رنج و سختی‌اش برای مردم بماند، حتی قبوض نامتعارف برق و گاز که زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده و همچنین بحران‌ها که از حد متعارف فراتر رفته و فراگیر شده است. 
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: راه حل با مشارکت دانایان و رفتن به سوی برنامه کارآمد است، مسئولان بدانند در جامعه ما چه می گذرد، غالب مردم دچار سرگشتگی هستند. با درک واقعیت ها مردم دیگر به خیال پردازی‌ها و اوهام خنده‌دار می خندند و جوانان و زنان جامعه حس بی‌آینده بودن کرده اند. مهلک‌ترین پدیده حس بی‌آینده بودن است. جوانان و زنان جامعه را از قطار پیشرفت جا نگذاریم. گسل های میان نسلی و طبقاتی از معشیت برخاسته از تصمیم گیری غیرعقلانی مدیران است. یک بار هم که شده به جای متهم کردن دیگران خودتان را در برابر وجدانتان محکوم کرده و دست از روش های غلط بردارید. 
 
شادمهر در پایان بیان کرد: مردم را در آتش تغییر رفتارتان سوزانده اید، باور کنید که دیگر این همه تورم و دلار در نوسان، کمبود دارو و گرانی پهنه وسیعی از زندگی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است. برنامه کارآمد، دیپلماسی فعال و ثبات باید به جامعه بازگردانده شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.