اپلیکیشن

تلفن همراه

January 28, 2023
10:30 شنبه، 8ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142680

تغییر سیاست‌های گوگل در هند؛ استفاده از سرویس‌های پرداخت شخص‌ثالث در پلی استور ممکن می‌شود

به دنبال جریمه کمیسیون رقابت هند (CCI)، گوگل اکنون قوانین خود برای اندروید را تغییر داده است.
سال گذشته، کمیسیون رقابت هند (CCI) گو‌گل را به دلیل محدودکردن خدمات پرداخت شخص‌ثالث جریمه کرد و این کمپانی را برای سایر رفتارهای ضدرقابتی خود زیر ذره‌بین قرار داد. حالا گوگل با تغییر سیاست‌هایش برای اندروید در این کشور، امکان استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص‌ثالث برای اپ‌ها و بازی‌های پلی استور را فراهم می‌کند.
 
گوگل در پست جدید وبلاگ خود توضیح می‌دهد که از ماه آینده، کاربران اندروید در هند می‌توانند از خدمات پرداخت شخص ثالث برای برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده کنند. علاوه‌براین، گو‌گل به این دسته از کاربران خود اجازه می‌دهد تا در هنگام راه‌اندازی یک گوشی اندرویدی جدید، موتور جستجو پیش‌فرض دستگاه خود را انتخاب کنند.
 
اعتراض گوگل به حکم CCI
هرچند گوگل در بیانیه خود به ایجاد تغییرات دیگری مانند ارائه مجوز به سازندگان گوشی‌های هوشمند برای انتخاب برنامه‌های پیش‌فرض روی دستگاه‌ها اشاره کرده است، اما می‌گوید که همچنان قصد دارد به برخی از جنبه‌های تصمیمات CCI اعتراض کند.
 
گوگل در این پست نوشته است:
 
«ما به تعهد خود برای رعایت قوانین و مقررات محلی هند پایبند هستیم. دستورالعمل‌های اخیر کمیسیون رقابت هند (CCI) برای اندروید و گوگل پلی، ما را ملزم می‌کند تا تغییرات قابل‌توجهی برای این کشور ایجاد کنیم و امروز به CCI اطلاع داده‌ایم که چگونه با دستورالعمل‌های آن‌ها مطابقت خواهیم داشت.»
 
گوگل اوایل این ماه تلاش کرد تا از تصمیم CCI جلوگیری کند، اما در این زمینه چندان موفق نبود. این شرکت در آن زمان استدلال کرد که «پیشرفت فوق‌العاده رشد اکوسیستمی از تولیدکنندگان دستگاه، توسعه‌دهندگان برنامه و کاربران، به دلیل چنین جهت‌گیری‌های اصلاحی در آستانه توقف است.»
 
این تغییر سیاست‌های گوگل در حالی صورت گرفته است که دیروز وزارت دادگستری آمریکا از گو‌گل بابت انحصارطلبی در بازار تبلیغات شکایت کرد. این وزارت‌خانه در شکایت خود نوشته بود: «رفتار ضدرقابتی گوگل موانع ورود به این بازار را به‌شکل مصنوعی به سطح بالایی رسانده، موجب خروج رقبا از بازار ابزارهای فناوری‌های تبلیغاتی شده و شرایطی را ایجاد کرده است تا معدود رقبای باقی‌مانده کوچک شوند و در شرایطی غیرمنصفانه قرار بگیرند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.