اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

January 29, 2023
18:07 یکشنبه، 9ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142733

بروز اختلال در مسیر فیبر نوری؛ اینترنت در ساری، قائمشهر و نکا قطع شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان مازندران از قطع اینترنت در سه شهرستان این استان خبر داد.
 
ایرنا ساعتی پیش به نقل از اسماعیل اعزی، مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان مازندران، نوشت: از ساعت ۱۱:۱۵ امروز اینترنت شهرستان‌های ساری، قائمشهر و نکا به علت اختلال در مسیر فیبر نوری قطع شده است.
 
اعزی در توضیح علت این قطعی گفت: «در دو نقطه از مسیر فیبر نوری بابل به قائمشهر و همچنین، قائمشهر به ساری اختلال ایجاد شده که کارشناسان زیرساخت هم‌اکنون برای ارزیابی علت به محل اعزام شده‌اند.»
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران زمان دقیق رفع این مشکل و اتصال مجدد اینترنت هنوز مشخص نیست اما به جز این سه شهرستان، در سایر شهرستان‌ها اختلال و مشکلی وجود ندارد.
 
او همچنین به وجود اختلال خطوط ایرانسل نیز اشاره کرده و اظهار داشت: «اختلال در تلفن همراه خط ایرانسل در مرکز استان و شهرستان‌های قائمشهر و نکا وجود دارد. این اختلال هم در حوزه تلفن همراه، خانگی و اداری نیز دیده می‌شود.»
 
در دو هفته اخیر نیز اختلالات و قطعی‌هایی در اینترنت در کشور رخ داده که البته به صورت سراسری بود و باعث شد اینترنت همراه و ثابت برای دقایقی از دسترس خارج شود. دلیل یکی از اختلالات گسترده پیشین توسعه زیرساخت‌ها عنوان شده بود و برای قطعی سراسری اینترنت در هفته گذشته هم توضیحی ذکر نشد. این در حالی است که علت قطعی اینترنت امروز در سه شهرستان استان مازندران اختلال در دو نقطه از مسیر فیبر نوری ذکر شده که بیش از دو ساعت است اینترنت را از دسترس خارج کرده است.
 
به‌روزرسانی: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شبکه ارتباطی چهار شهر استان مازندران، که ظهر امروز به دلیل عملیات حفاری یکی از دستگاههای اجرایی قطع شده بود، برقرار شد.
 
در متن اطلاعیه این سازمان چنین آمده است: «از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز (یکشنبه) به دلیل عملیات حفاری یکی از دستگاههای اجرایی در جاده‌های اطراف قائمشهر، فیبرنوری شبکه ارتباطات ثابت و همراه در شهرهای بابل، قائمشهر، ساری و نکا تا قبل از خلیل شهر بهشهر قطع شد. در پی این اتفاق تیم‌های فنی و تخصصی از مجموعه اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه مازندران به منطقه اعزام شدند و با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه شبکه ارتباطی منطقه به مدار بازگشت و هم اکنون مشغول ارایه خدمات به مردم است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.