سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 29, 2023
18:55 یکشنبه، 9ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142739

تراشه ساز هلندی صادرات به چین را محدود کرد

شرکت هلندی ASML اعلام کرد از پیشرفت هایی در خصوص توافق میان دولت های آمریکا،  ژاپن و هلند درباره محدودیت هایی بر صادرات تجهیزات تراشه سازی به چین آگاه شده است.
به گزارش رویترز، ASML یکی از تولید کنندگان کلیدی تراشه است که از سال ۲۰۱۹ میلادی فروش محصولات پیشرفته آن به چین محدود شده است.
 
تنش میان آمریکا و چین برسر برتری در حوزه نیمه رساناها از آن زمان تاکنون بدتر شده است. همین امر سبب شد در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی آمریکا ممنوعیتی بر صادرات محصولات تراشه سازی شرکت های خود به چین وضع کند.
 
ASML در بیانیه ای اعلام کرد: ما متوجه شدیم گام هایی برای توافق میان دولت ها برداشته شده که روی فناوری های تولید تراشه های پیشرفته متمرکز است.
 
این شرکت هلندی اضافه کرد اقداماتی که در این زمینه انجام می شود روی پیش بینی های کارشناسان مالی از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۳ میلادی تاثیر نمی گذارد.
 
همچنین ASML در بیانیه خود اعلام کرد: قبل از اینکه هرگونه اقدامی اجرایی شود، باید جزئیات آن مشخص و به قانون تبدیل شده باشد. این امر وقت گیر است.
 
نشریه بلومبر روز جمعه در گزارشی فاش کرد آمریکا، ژاپن و هلند پس از ماه ها مذاکره به توافقی درباره محدودیت صادرات فناوری های پیشرفته تراشه به چین دست یافته اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.