فناوری اطلاعات

January 30, 2023
15:17 دوشنبه، 10ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142757

فیلیپس ۶۰۰۰ نفر را اخراج می‌کند

شرکت فناوری سلامت هلندی فیلیپس برای احیای سودآوری، ۶۰۰۰ موقعیت شغلی را حذف می‌کند.
 
پس از فراخوان دستگاه‌های تنفسی معیوب فیلیپس که باعث سقوط ۷۰ درصدی ارزش بازار این شرکت شد، فیلیپس تلاش دارد سودآوری خود را احیا کند. این شرکت اعلام کرد حذف نیمی از امسال و نیمی دیگر تا سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.
 
این سازماندهی مجدد، علاوه بر طرح کاهش پنج درصدی کارکنان (معادل ۴۰۰۰ هزار شغل) است که اکتبر سال گذشته، تحت تاثیر فراخوان میلیون‌ها دستگاه‌های ونتیلاتور اعلام شد. در این دستگاه که برای درمان آپنه خواب استفاده می‌شود، موادی بکار رفته که بیمار را در معرض خطر سرطان قرار می‌دهد.
 
روی جیکوبز، مدیرعامل جدید فیلیپس اظهار کرد: فیلیپس روی پتانسیل کامل موقعیت‌های بازار قوی حساب نمی‌کند زیرا با شماری از چالش‌های عملیاتی قابل توجه روبروست. سازمان یکپارچه شده، به بهبود ایمنی و کیفیت و قابلیت اطمینان زنجیره تامین کمک خواهد کرد.
 
این شرکت ۹ درصد فروش خود را در تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری خواهد کرد اما به پروژه‌های کمتر که منابع بهتری و تاثیرگذاری بیشتری دارند، متمرکز خواهد بود.
 
فیلیپس سود خالص ۶۵۱ میلیون یورو (۷۰۷.۱۸ میلیون دلار) را برای سه ماهه چهارم سال گذشته گزارش کرد که در مقایسه با ۶۴۷ میلیون یورو در مدت مشابه سال ۲۰۲۱، تقریبا ثابت بود. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند سود خالص این شرکت به ۴۲۸ میلیون یورو کاهش پیدا خواهد کرد.
 
کمبود قطعات در طول سال، برای فیلیپس مشکل‌ساز شد و فروش این شرکت در سال ۲۰۲۲ را به میزان سه درصد کاهش داد. با وجود بهبود در سه ماهه پایانی، فیلیپس اعلام کرد زنجیره تامین، چالش‌برانگیز مانده و بهبود تدریجی خواهد داشت. این امر به رشد تک رقمی فروش در سال ۲۰۲۳ منجر خواهد شد.
 
بر اساس گزارش رویترز، در این دورنما، مذاکرات در جریان با وزارت دادگستری آمریکا برای حل و فصل پرونده مربوط به فراخوان و مرافعات حقوقی و تحقیقات، در نظر گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.