رسانه‌های اجتماعی

January 31, 2023
11:39 سه شنبه، 11ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142781

یک باگ جدید در سیستم احراز هویت فیسبوک کشف شد

یک باگ جدید در سیستم احراز هویت دو مرحله ای فیس بوک توسط یک محقق نپالی کشف شد که به وسیله آن هکرها می توانستند به شماره موبایل کاربر دست یابند و قابلیت احراز هویت را غیرفعال کنند.
به گزارش تک کرانچ، باگی در سیستم متمرکزی که فیس بوک برای مدیریت ورود کاربران به حساب های فیس بوک و اینستاگرام ابداع کرده بود، به هکرها اجازه می داد با اطلاع از شماره تماس کاربر قابلیت احراز هویت دو مرحله ای حساب را خاموش کنند.
 
Gtm Manoz محقق نپالی متوجه شد متا در سیستم جدید Meta Account Centerتعداد تلاش ها برای ورود به حساب کاربری با استفاده از کد احراز هویت دو مرحله را محدود نکرده است. این سیستم به کاربران کمک می کند تمام حساب های کاربری خود در شرکت متا ( مانند فیس بوک و اینستاگرام) را به یکدیگر متصل کنند.
 
هکرها با استفاده از شماره موبایل کاربر می توانند وارد حساب های تمرکز یافته شوند و شماره موبایل قربانی را وارد و آن را به حساب کاربری خود مرتبط کنند. در مرحله بعد احراز هویت دو مرحله ای را غیرفعال می کند. این امر بسیار مهم است زیرا هیچ محدودیتی برای تعداد تلاش های یک کاربر برای ورود به سیستم تعیین نشده است.
 
هنگامیکه هکر به کد درست دست یابد، شماره موبایل قربانی به حساب کاربری فیس بوک وی متصل می شود. چنین حمله ای سبب می شود متا پیامی به قربانیان ارسال و اعلام کند سیستم احراز هویت دو عاملی آنها غیرفعال شده و همزمان موبایل آنها به حساب کاربری فرد دیگری متصل شده است.
 
در این وضعیت هکر می تواند با استفاده از روش فیشینگ پسورد حساب کاربری فیس بوک را کنترل کند.
 
Manoz سال گذشته میلادی این باگ را در مرکز حساب های کاربری متا ردیابی کرد و در نیمه سپتامبر ۲۰۲۲ آن را به شرکت گزارش داد.
 
این شرکت آمریکایی چند روز بعد باگ را برطرف کرد و پاداشی ۲۷هزار و ۲۰۰ دلاری به وی پرداخت کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.