بازی

فناوری اطلاعات

January 31, 2023
14:35 سه شنبه، 11ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142788

جایزه یک میلیارد تومانیِ جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

رییس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره بازی‌های الکترونیک گفت: جوایز این مسابقات یک میلیارد تومان است که به ۱۱۵ نفر تعلق می‌گیرد. نفر اول فیفا و ای فوتبال، یکصد میلیون تومان جایزه می‌گیرند.
 
‌به گزارش ایرنا، نشست خبری مسابقات جام بازی‌های الکترونیک جایزه بزرگ تهران امروز (سه‌شنبه) با حضور حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و محمد مشهدی یاری رئیس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران در محل شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.
 
رئیس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران در این نشست گفت: حدود یک ماه پیش ستاد این بازی‌ها تشکیل شد و با هماهنگی با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای رشته‌های ایرانی ۵ رشته از جمله رشته روی کنسول PS۵ و دو رشته موبایلی داریم، فیفا ۲۰۲۳، ای فوتبال ۲۰۲۳، کلش رویال موبایل برای مردان و بانوان و همچنین یک رشته ماشین‌سواری برای بانوان در نظر گرفته شده است. نفرات اول تا شانزدهم هر رشته جایزه خواهند گرفت و به جز این به ۳۵ نفر از شرکت‌کنندگان هم به قید قرعه جایزه خواهیم داد.
 
محمد مشهدی یاری افزود: دو سوله نمایشگاهی برج میلاد را تجهیز خواهیم کرد و مسابقات نهایی آن ۵ اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: جوایز این مسابقات یک میلیارد تومان است که به ۱۱۵ نفر تعلق می‌گیرد. نفر اول فیفا و ای فوتبال ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیرند. نفر اول بازی‌های موبایلی و ماشین سواری ۵۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.
 
حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز گفت: سازمان ورزش متولی ورزش شهروندی بوده و رویکرد ما خانواده‌محوری و هویت‌بخشی به محلات است.
 
وی افزود: جشنواره رایانه‌ای با هماهنگی شهردار تهران برگزار خواهد شد. بخشی از برنامه‌های ما ورزش‌های الکترونیکی است و حدود ۳۰ میلیون نفر درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند. با برنامه‌ریزی که برای جشنواره آرمان شده، طرحی برای بازی‌های رایانه‌ای ارائه شد که می‌تواند رویدادی بی‌نظیری در کشور یا سطح منطقه باشد.
 
اوجاقی با بیان اینکه ثبت نام این جشنواره از ابتدای بهمن ماه آغاز تا هجدهم ادامه دارد توضیح داد: این مسابقات از ۲۳ تا آخر بهمن برگزار خواهد شد که تاکنون یک هزار ۷۰۰ نفر ثبت نام کرده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۸ هزار نفر شرکت کنند. با هماهنگی انجمن ورزش‌های الکترونیکی نفرات انتخابی تیم ملی نیز از این مسابقات برگزیده خواهند شد.
 
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تصریح کرد: برای برگزاری چنین رویدادی مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انجمن بازی‌های الکترونیکی اخذ شده است.
 
اوجاقی همچنین به واگذاری ورزشگاه‌های امام رضا (ع) و شهید کاظمی به سرخابی‌های پایتخت اشاره کرد و افزود: در این خصوص شهردار تهران و معاون اجتماعی شهرداری معتقدند که باید زیر ساخت‌ها برای مردم استفاده شود، اتفاقاتی در گذشته رقم خورد که شهرداری تهران این دو ورزشگاه را در اختیار پرسپولیس و استقلال به مدت پنج سال قرار بدهد و تفاهم‌نامه وجود داشت که این مدت در سال ۹۹ تمام شده است. شهردار تهران اعتقاد دارد که این ۲ ورزشگاه همچنان در اختیار این ۲ باشگاه باشد.
 
وی در خصوص احتمال تیم‌داری شهرداری در ورزش گفت: در برنامه چهارم شهرداری عبارت «کمک به ورزش قهرمانی» هم اضافه شده است که این دست ما را باز می‌کند. اگر بخواهیم تیم‌داری کنیم ورزشی خواهد بود که مختص تهران و تهرانی‌ها باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.