اپلیکیشن

تلفن همراه

February 1, 2023
12:59 چهارشنبه، 12ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142804

اپلیکیشن‌های همراه‌‌بانک آیفون از دسترس خارج شد

مشکل جدید کاربران ایرانی آیفون از چند روز گذشته پدید آمد و در اثر آن تعدادی از اپلیکیشن‌های بانکی ایرانی روی آیفون اجرا نمی‌شوند.
1401111209162993926944384.jpg
از زمان تشدید تحریم‌های آمریکا، اپل اپلیکیشن‌های ایرانی را از فروشگاه آنلاین اپ استور حذف کرده است و اجازه‌ی انتشار آن‌ها را نمی‌دهد. بر همین اساس، اکثر سازندگان پلتفرم‌ها سراغ توسعه‌ی نسخه‌ی تحت‌وب رفتند؛ اما برخی از سرویس‌ها همچنان در قالب اپلیکیشن بومی روی آیفون دردسترس‌ بودند.
 
بر اساس گزارشات بدست آمده از اواخر شب گذشته، اپلیکیشن‌های بانکی خارج از اپ استور که از‌طریق پروفایل نصب شده‌اند، اجرا نمی‌شوند. ظاهراً پروفایل این اپلیکیشن‌ها از بخش تنظیمات آیفون حذف شده است و امکان نصب مجدد آن‌ها وجود ندارد.
 
کاربران اپلیکیشن همراه کارت از شب گذشته با پیام خطایی در دستگاه‌های خود مواجه شده‌اند که اعلام می‌کند «این اپلیکیشن دیگر در‌دسترس نیست». با مراجعه به منو تنظیمات متوجه می‌شوید پروفایل اپلیکیشن همراه کارت حذف شده است و امکان نصب مجدد آن وجود ندارد.
دلیل اصلی بروز این مشکلات مشخص نیست؛ اما کارشناسان در این زمینه احتمال می‌دهند که این محدودیت‌ها از سمت خود اپل به صورت یک‌طرفه ایجاد شده است. دراین‌میان، بانک تجارت در پیامکی به مشتریانش گفته است که اپلیکیشن همراه‌بانک تجارت به‌زودی از کار می‌افتد. همچنین در‌حال‌حاضر، برای دسترسی به خدمات بانکی می‌توانید از نسخه‌ی تحت‌وب اپلیکیشن‌ها استفاده کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.