اپلیکیشن

تلفن همراه

February 3, 2023
19:33 جمعه، 14ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142854

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها در حال بررسی است

وزیر ارتباطات گفت: از بررسی رفع فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد.
ظهر پنجم بهمن‌ ماه برای دقایقی تمام خطوط اینترنتی، هم ثابت و هم تلفن همراه قطع شد و قبل از این اتفاق هم اطلاع‌رسانی مبنی بر قطع اینترنت ارائه نشده بود.
 
عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت این اتفاق اظهار کرد: قطعی کامل رخ نداد و شاهد کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل ترافیک تهران بودیم. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد یک حمله سایبری بسیار سنگین اتفاق افتاده بود که موجب کاهش ترافیک شد.
 
به گفته وزیر ارتباطات منشأ این حمله در حال بررسی است.
 
سرویس اینترنت با دسترسی بهتر برای برنامه‌نویسان رونمایی خواهد شد
وزیر ارتباطات درباره اینترنت ویژه برای برنامه‌نویسان، این سرویس را همانند سرویس راداربازی که برای گیمرها عرضه شده توصیف کرد با این تفاوت که قرار است مشکل برنامه‌نویسان، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستند را حل کند.
 
زارع‌پور از تلاش برای رفع فیلتر برخی پلتفرم‌ها خبر داد و اذعان داشت که فعلا نمی‌تواند گزینه خاصی را اعلام کند اما به دنبال بازگشایی برخی پلتفرم‌ها هستند که پیش‌تر فیلتر شده بود و حالا امکان بازگشایی آنها با توجه به تغییر سیاست‌های آنها وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.