امنیت

فناوری اطلاعات

February 4, 2023
17:00 شنبه، 15ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142859

آیا مراسم E3 2023 بدون حضور نینتندو، سونی و ایکس‌باکس برگزار می‌شود؟

مراسم E3 که برای اولین بار در سال گذشته قرار است در سال ۲۰۲۳ به صورت حضوری برگذار شود، اما گزارشی از IGN مدعی شده که بزرگترین نام‌های صنعت گیمینگ یعنی نینتندو، سونی و ایکس‌باکس در این مراسم حضور نخواهند داشت. ESA، مسئول برگذاری این مراسم در واکنش به این خبر و بدون رد ادعاها می‌گوید در تلاش است این مراسم را با حضور بیشترین شرکت‌ها و به بهترین نحو برگذار کند.
براساس گزارش اختصاصی وبسایت IGN، از بزرگترین پایگاه‌های خبری بازی، «چندین منبع مطلع» به این وبسایت اعلام کرده‌اند که نینتندو، سونی و اکس‌باکس در مراسم امسال E3 که در مرکز اجتماعات لس‌آنجلس برگذار می شود حضور پیدا نمی‌کنند.
 
غیبت نینتدو تعجب برانگیز نیست، اما این شرکت هرساله غرفه‌ای را در مراسم E3 در اختیار دارد.
 
در ادامه این مقاله آمده است که پلی‌استیشن نیز از سال ۲۰۱۹ به دلیل اختلاف نظر‌هایی با ESA (میزبان مراسم) مایل به حضور در این مراسم نیست و ایکس‌باکس هم پیش از این اعلام کرده است که مراسم خاص خود را برای معرفی محصولات برگذار می‌کند و احتمالا غرفه‌ای در این مراسم نخواهد داشت.
 
با این حال ESA برای آشتی با بزرگان صنعت گیمینگ دست به دامن نام شرکتی به نام ریدپاپ شده است. این شرکت که از برگذارکنندگان بزرگ مراسم‌های بین‌المللی است، در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد برای «متحد کردن این صنعت» در این مراسم سالانه آماده است. جالب اینکه نینتندو لیف و هوکشات مدیا (Hookshot Media)، وبسایت منتشر کننده مطالب نینتندو لایف نیز با ریدپاپ همکاری دارند.
 
ریدپاپ در بیانیه‌ای در رابطه با همین گزارش IGN می‌گوید مذاکرات خود را با «بسیاری از شرکت‌های بزرگ این صنعت» ادامه می‌دهد.
 
در این بیانیه آمده است: «E3 مراسم بزرگی برای صنعت بازی است و ریدپاپ بار این مسئولیت فرهنگی را سبک نمی‌شمارد. از شش ماه پیش که ریدپاپ قرارداد خود را با E3 منعقد کرد، ما همواره با اعضای ESA برای ساخت شکل جدیدی از E3 که پشتیبان اهداف و نیازهای آنها باشد در ارتباط بوده‌ایم.»
 
پاسخ ریدپاپ به گزارش IGN به احتمال موافقت شرکت‌های بازی‌سازی برای حضور در این مراسم اشاره کرده و می‌گوید: «از آنجایی که طرفین بسیاری در این باره اظهار نظر می‌کنند، فرایند [اعلام نتیجه نهایی] بسیار زمان‌بر است.»
 
به گفته ریدپاپ، این شرکت برای برآورده کردن نیاز طرفداران و البته شرکت‌های بازی‌سازی تلاش می‌کند و بازخورد نسبتا مثبتی را از شرکت‌های بزرگ این صنعت دریافت کرده است: «بسیاری از شرکت‌های بزرگ اظهار علاقه کرده و تعهد زبانی داده‌اند و مطمئنیم که با اعلام نهایی حضار، مشتریان و شرکت‌ها از سفر خود به لس‌آنجلس خرسند می‌شوند.»
 
ESA نیز امروز در بیانیه‌ای به گزارش IGN واکنش خود را اینگونه بیان کرده است: «همانطور که شاهدش بودید، IGN شب گذشته مقاله‌ای را درمورد E3 منتشر کرد. با اینکه اظهارنظر درمورد ادعاهای خاص این مقاله برایمان مقدور نیست اما بر تعهدمان برای پیشبرد E3 تاکید داریم.»
 
این اتحادیه می‌گوید که پس از سه سال وقفه در برگذاری این مراسم، بررسی‌های گسترده‌ای را با همکاری شرکت‌های عضو ESA به انجام رسانده تا بهترین شرکا را برای برگذاری E3 انتخاب کند. به گفته آنها ریدپاپ به همین منظور برای همکاری انتخاب شده است. ریدپاپ میزبانی مراسم‌های بزرگی همچون کامیک‌کان (Comic Con) را در کارنامه خود دارد.
 
به گفته ESA: «آنها [ریدپاپ] پیشرفت چشمگیری در بازسازی این مراسم داشته‌اند و حمایت گسترده‌ای از شرکت‌های مختلف دریافت‌ کرده‌اند که نه تنها به E3 2023 فکر می‌کنند بلکه برنامه‌های بازاریابی خود را برای سال ۲۰۲۴ و فراتر از آن نیز تنظیم کرده‌اند.»
 
اتحادیه نرم‌افزارهای سرگرمی (ESA) می‌گوید با وجود اهمیت این مراسم، هدف اصلی آنها همچنان فعالیت در راستای منافع شرکت‌های عضو است و ESA به حمایت از سیاست‌‌های حامی منافع این شرکت‌ها در سطح ایالتی و فدرال ادامه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.