تلفن همراه

گوشی

February 6, 2023
19:07 دوشنبه، 17ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142920

به‌روزرسانی MIUI 14 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ برای شیائومی 12T پرو منتشر شد

گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro به‌روزرسانی اندروید ۱۳ را با رابط کاربری سفارشی MIUI 14 دریافت کرد.
 
MIUI 14 جدیدترین نسخه‌ی پوسته‌ی اندرویدی شیائومی است. این رابط‌ کاربری برپایه‌ی اندروید ۱۳ توسعه یافته و در مقایسه با نسخه‌های قبلی، پیشرفت‌ها و بهینه‌سازی‌های متعددی روی آن اعمال شده است. شرکت چینی همچنین قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از ابزارک‌های بیشتر، انیمیشن‌های بهینه‌شده، بازطراحی آیکون‌ها و موارد دیگر را در این آپدیت ارائه کرده است. البته شیائومی در انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۳ نسبت‌ به رقبای خود کمی تأخیر داشت.
 
طبق نوشته‌ی گیزموچانا، شیائومی اخیراً به‌روزرسانی MIUI 14 را برای پوکو X4 GT نیز منتشر کرده است و اکنون دارندگان گوشی شیائومی 12T Pro نیز می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند. جدیدترین نسخه‌ی پوسته‌ی اندرویدی شیائومی برپایه‌ی اندروید ۱۳ با شناسه‌ی ساخت V14.0.6.0.TLFEUXM ارائه می‌شود. گوشی شیائومی 12T پرو در سال ۲۰۲۲ با MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ به‌بازار عرضه شد و بنابراین، MIUI 14 اولین به‌روزرسانی بزرگ گوشی مذکور است. انتظار می‌رود این دستگاه دو به‌روزرسانی بزرگ MIUI و اندروید و همچنین سه‌ سال وصله‌های امنیتی را دریافت کند.
 
در ادامه فهرست مهم‌ترین تغییرات MIUI 14 برای شیائومی 12T Pro را مرور می‌کنیم. گفتنی است وصله‌ی امنیتی دسامبر ۲۰۲۲ نیز روی این آپدیت اعمال شده است.
 
تغییرات مهم:
استفاده‌ی بهینه‌تر از حافظه که به پایداری و حفظ سرعت دستگاه در استفاده‌های طولانی‌مدت کمک می‌کند.
تغییرات گسترده در جزئیات مربوط به شخصی‌سازی رابط‌ کاربری.
شخصی‌سازی:
 
اکنون نمادهای مختلف رابط کاربری ظاهر جدیدی به صفحه‌ی گوشی شما می‌بخشد. با به‌روزرسانی صفحه‌ی اصلی و تم‌ها، می‌توانید از نمادهای Super استفاده کنید.
دسترسی آسان‌تر به پوشه‌های صفحه‌ی اصلی برنامه‌هایی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید، به‌طوری که فقط با یک ضربه بتوانید آن‌ها را اجرا کنید.
 
ویژگی‌ها و تغییرات دیگر:
جست‌وجو‌ی پیشرفته‌تر در بخش تنظیمات که اکنون با سابقه‌ی جست‌وجو و دسته‌بندی‌ها در نتایج، باعث می‌شود همه‌چیز بسیار واضح‌تر به‌نظر برسد.
 
سیستم:
نسخه‌ی پایدار MIUI برپایه‌ی اندروید ۱۳
وصله‌ی امنیتی اندروید تا دسامبر ۲۰۲۲ اعمال شده است تا امنیت دستگاه ارتقا یابد.
MIUI 14 به‌میزان درخورتوجهی ساده‌تر شده است و از حافظه‌ی کمتری استفاده می‌کند. معماری موتور فوتونیک در این به‌روزرسانی، به اجرای نرم‌تر و سریع‌تر برنامه‌های کاربردی سیستم و برنامه‌های جانبی کمک می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.