رسانه‌های اجتماعی

February 8, 2023
16:16 چهارشنبه، 19ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142986

درگیری توییتری ماسک با کاربران

ایلان ماسک برخی از پاسخ‌های ChatGPT را که مربوط به او می‌شود، فاش کرده است.
به گزارش روزنامه سان، ChatGPT یک چت‌بات زبان طبیعی است که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود.
 
این روبات ویژه چت که توسط شرکت فناوری OpenAI توسعه یافته است، می‌تواند بسیاری از وظایف از جمله نوشتن مقاله، شعر و حتی کدهای پیچیده را در چند ثانیه انجام دهد.
 
با این حال، بسیاری از کارشناسان نگرانی خود را در مورد این ابزار، با توجه به نرم‌افزار قابل توجه آن، ابراز کرده‌اند. یکی از این منتقدان، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر است.
 
مدیرعامل تسلا در توییتی نوشت که «چت‌بات» پیشرفته نگران‌کننده است.
 
نظر ماسک در پاسخ به بازتوییت یک اسکرین‌شات بود که پاسخ ChatGPT به یک سوال فرضی را نشان می‌داد.
 
سوالی که توسط یک روزنامه‌نگار از ChatGPT پرسیده شد که آیا «توهین نژادپرستانه» برای «خلع سلاح یک بمب هسته‌ای» خوب است یا خیر.
 
در پاسخ، ChatGPT پاسخ داد: «از نظر اخلاقی هرگز بیان توهین نژادی مجاز نیست؛ حتی اگر انجام این کار تنها راه نجات میلیون‌ها نفر از یک بمب هسته‌ای باشد.»
 
در همین حال، موضوعی که ماسک در مورد آن اظهار نظر کرده بود توسط یک کاربر توییتری  بازنشر شد: «این بهتر از هر مقاله صمیمانه‌ای خلاصه می‌کند که مردم وقتی نگران «تسخیر نهادی بیدار شده‌اند»، چه چیزی می‌گویند.
 
اظهار نظر ماسک به سرعت باعث ایجاد بحث در توییتر در میان هزاران کاربر شد.
 
مت بایندر، خبرنگار Mashable در توییتی نوشت: «ایلان ماسک ظاهراً فکر می‌کند که این یک نگرانی است که چت بات هوش مصنوعی توهین نژادی را انتخاب نکند.»
 
بن شاپیرو، مفسر بحث‌برانگیز، با بازتوئیت نظر بایندر گفت: «متأسفم که شما یا بی‌سواد هستید یا از نظر اخلاقی بی‌سواد و بنابراین نمی‌توانم بفهمم چرا بد است که اجتناب از توهین نژادی را بر نجات میلیون‌ها نفر در یک آخرالزمان هسته‌ای اولویت دهیم.»
 
در همین حال، ساتویک ستی، مدیرعامل JoinCircle، مستقیماً به ماسک توییت کرد: «استفاده از توهین‌های نژادی یک موضوع ذهنی نیست.»
 
او افزود: «این بیداری‌گرایی نیست، بلکه اجرای یک قانون رفتار مبتنی بر حقیقت عینی است.»
 
از زمانی که ChatGPT توسط OpenAI در ماه نوامبر راه‌اندازی شد، موضوع بحث‌های داغ بسیاری بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.