تلفن همراه

گوشی

February 8, 2023
16:22 چهارشنبه، 19ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142988

آیا سری گلکسی S23 مثل نسل قبل در اجرای بازی‌ها همچنان دچار مشکل داغ‌شدن تراشه است؟

قابلیت بهینه‌سازی برای اجرای بازی (GOS) که با هدف مدیریت دمای پردازنده در سری گلکسی S22 ارائه شد، همچنان در گوشی‌های خانواده گلکسی S23 نیز وجود دارد.
 
سال ۲۰۲۲، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی‌بر اینکه سامسونگ با سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS)، سخت‌افزار گوشی‌های خود را محدود می‌کند؛ درحالی‌که هنگام اجرای بنچمارک‌ها چنین محدودیتی روی محصولاتش اِعمال نمی‌شود. سامسونگ در پاسخ به این موضوع، به‌روزرسانی جدیدی برای One UI ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد GOS را به‌طور‌دستی خاموش کنند. بدین‌ترتیب،‌ می‌توان از حداکثر قدرت تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 و اگزینوس ۲۲۰۰ در مدل‌های اگزینوسی سری گلکسی S22 هنگام اجرای بازی‌ها بهره گرفت.
 
چند روز قبل سامسونگ رسماً سری گلکسی S23 را رونمایی کرد و اکنون مشخص شده است قابلیت GOS روی این گوشی‌ها نیز وجود دارد و عملکردش دقیقاً مثل همان چیزی است که در گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S22 دیده بودیم.
 
به‌نوشته‌ی Androidauthority، هنوز مشخص نیست وجود سرویس بهینه‌سازی بازی در گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ چه معنایی دارد؛ زیرا این شرکت در سری گلکسی S22 با هدف جلوگیری از داغ‌شدن بیش‌از‌حد تراشه‌ از ویژگی مذکور استفاده کرده بود. اکنون به‌نظر می‌رسد Snapdrago 8 Gen 2 در سری گلکسی S23 مشکل داغ‌شدن را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد؛ درنتیجه این گوشی‌ها به‌هیچ‌‌وجه نباید به GOS نیاز داشته باشند.
 
به‌هرحال، ارائه‌ی قابلیت GOS صرفاً می‌تواند برای بهینه‌سازی مصرف باتری هنگام اجرای بازی‌ها در نظر گرفته شده باشد. از‌نظر برخی گیمرهای موبایلی، این گزینه می‌تواند هنگام استفاده‌های طولانی‌مدت مفید واقع شود. اگر Snapdragon 8 Gen 2 آن‌طور‌که ادعا می‌شود بهینه عمل کند، نباید نگرانی خاصی بابت گرم‌شدن بیش‌از‌حد آن وجود داشته باشد.
 
این احتمال وجود دارد نسخه‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 روی سری گلکسی S23 نتواند مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد و تخلیه‌ی سریع باتری را به‌طور‌کامل رفع کند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان با استفاده از GOS، این مسئله را برطرف کرد. به‌هرحال، باید منتظر بمانیم تا پس‌ از بررسی‌های تخصصی مشخص شود قابلیت GOS با چه هدفی در سری گلکسی S23 سامسونگ ارائه شده‌ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.