باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

February 12, 2023
11:46 یکشنبه، 23ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143039

احداث 108 کیلومتر فیبرنوری در استان گیلان/ تا پایان امسال برای 20 هزار خانوار پوشش فیبرنوری ایجاد می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 108 کیلومتر فیبرنوری در استان گیلان اجرا شده است، گفت: 400 کیلومتر فیبر نوری دیگر نیز تا پایان سال 1403 اجرا خواهد شد که بدین ترتیب 300 هزار خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: یکی از راهبردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری است که برای تحقق این امر در استان گیلان با همکاری یکی از شرکتهای دارنده پروانه FTTX طرح احداث فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر رشت آغاز شد.
 
وی افزود: پروژه FTTX در رشت با همکاری شرکت «فناپ تلکام» دارنده پروانه FCP و با همکاری شهرداری رشت و استانداری گیلان در سطح 108 کیلومتر اجرا شده و 400 کیلومتر فیبر نوری دیگر نیز تا پایان سال 1403 برای استان گیلان در دستور کار قرار گرفته که پس از اجرا در مجموع 300 هزار خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.
توکلی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 4000 پورت منصوبه در سطح شهر رشت ایجاد شده که تا پایان سال جاری این امکان برای 20 هزار خانوار فراهم می شود، اظهار کرد: توسعه کافوی نوری برای ارایه خدمات تلفن ثابت، VDSL و FTTH در برنامه های این شرکت است و با برنامه ریزی در تلاش هستیم تا این پروژه در کوتاهترین زمان محقق شود.
 
توکلی با اشاره به حفظ رتبه هشتم این استان در شاخص های توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 98 درصد روستاهای استان دارای ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه بوده و در مجموع بیش از 94 درصد از 2060 روستای بالای بیست خانوار استان گیلان تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته است.
 
مدیرکل ارتباطات استان گیلان تصریح کرد: تلاش مجموعه ارتباطات در این استان، برقراری پوشش اینترنت پرسرعت برای 123 روستای بالای بیست خانوار باقیمانده با ارتقاء تکنولوژی 16 سایت ارتباطی برای پوشش 18 روستا و همچنین نصب و راه اندازی 65 سایت جدید شامل (نصب ریپیتر و افزایش ارتفاع) برای پوشش 105 روستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.