اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 12, 2023
14:15 یکشنبه، 23ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143055

یاهو حدود ۲۰ درصد کارمندان و دیزنی ۷۰۰۰ نفر را اخراج می‌کنند

یاهو ۱۷۰۰ نفر از پرسنل خود یعنی بیش از ۲۰ درصد و دیزنی نیز ۷۰۰۰ نفر از کارمندان خود را از کار بیکار می‌کند.
به دنبال برنامه تعدیل نیرو شرکت‌های بزرگ، حالا گفته می‌شود یاهو نیز می‌خواهد ۱۷۰۰ نفر از پرسنل خود یعنی بیش از ۲۰ درصد و دیزنی نیز ۷۰۰۰ نفر از کارمندان خود را از کار بیکار می‌کند.
 
یاهو و دیزنی اولین شرکت‌هایی نیستند که استراتژی تعدیل نیرو را در مجموعه خود پیاده سازی می‌کنند. توییتر شرکت مادر متا، آمازون، گوگل و مایکروسافت نیز چنین برنامه‌هایی را دنبال کرده‌‌اند. رکود اقتصادی و کاهش فروش شرکت‌ها باعث شده، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری برای کنترل هزینه‌ها دست به تعدیل نیرو بزنند.
 
تعدیل نیرو به شرکت‌های یاهو و دیزنی رسید
«رابرت ایگر»، مدیرعامل دیزنی می‌گوید این شرکت به عنوان بخشی از برنامه تحول خود می‌خواهد ۷۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کند. شرکت یاهو نیز قرار است برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ۱۷۰۰ نفر از کارمندان خود را تعدیل کند. از این تعداد ظاهراً ۱۰۰۰ نفر اوایل هفته آینده بیکار می‌شوند.
 
شرکت دیزنی ۲۲۰ هزار کارمند دارد که ۱۶۶ هزار نفر آنها در ایالات متحده و ۵۴ هزار نفر در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند. مدیرعامل دیزنی می‌گوید بخش‌های مختلف کار را مورد بررسی قرار داده و محتوای عمومی و کسب و کار استریم را ارزیابی کرده است. گزارش‌های مالی نشان می‌دهد که در برخی بخش‌ها این شرکت عملکرد خوبی نداشته است و حالا این شرکت تصمیم گرفته برای کنترل هزینه‌ها، تعدادی از نیروهای کار خود را اخراج کند.
 
یاهو نیز همان‌طور که گفته شد حدود ۲۰ درصد از نیروی کار خود یا تقریباً ۱۷۰۰ نفر را اخراج می‌کند. به نظر می‌رسد ۱۰۰۰ نفر قرار است طی روزهای آینده کار خود را از دست بدهند و یاهو به سرعت تصمیم خود را اجرایی سازی می‌کند. تعدادی از نیروهایی که قرار است اخراج شوند، کارمندان بخش فناوری تبلیغات تجاری هستند. یاهو استراتژی‌هایی را دنبال کرده که حالا می‌گوید این موارد سودآور نیستند و حالا می‌‌خواهد تغییر رویه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.