فناوری اطلاعات

February 12, 2023
14:40 یکشنبه، 23ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143060

حمله استیو وزنیاک به ایلان ماسک: تسلا با ادعاهای گمراه‌کننده از مشتریان دزدی می‌کند

استیو وزنیاک، بنیانگذار شرکت اپل در مصاحبه جدید به ایلان ماسک و ادعاهای گمراه‌کننده او درباره خودروهای تسلا حمله کرد.
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و توییتر معمولاً وعده‌های بزرگی مانند سفر به ماه را ارائه می‌کند و اکنون یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد سیلیکون ولی، به رفتار این میلیاردر واکنش نشان داده است. «استیو وزنیاک» که همراه با «استیو جابز» باارزش‌ترین شرکت جهان، یعنی اپل را تأسیس کرد، ایلان ماسک را به دلیل دزدی از مشتریانش، از جمله خودش، محکوم کرد.
 
وزنیاک در صحبت با CNBC: SquawkBox گفت که او به‌طور عمد درباره نحوه عملکرد سیستم خودران خودروهای شرکت تسلا گمراه شده است. او ادعا می‌کند که عملکرد خودروی تسلای خودش به طرز فجیعی با ادعاهای ماسک فاصله دارد. بنیانگذار اپل به این برنامه گفت که خودروهای تسلا در عملکرد خود همیشه دچار اشتباه می‌شوند و تجربه وحشتناک و ترسناکی را برای راننده ایجاد می‌کنند.
 
وزنیاک در ادامه از عملکرد نمایشی مدیرعامل تسلا ابراز ناامید کرد و گفت:
 
«زمانی که به ایلان ماسک و شرکت تسلا نگاه می‌کنید، صداقت زیادی از بین می‌رود.»
 
به‌طور خاص، او از صرف ده‌ها هزار دلار برای توسعه آخرین فناوری خودران این شرکت در سال 2016 شکایت کرد، زمانی که تسلا برای اولین بار سیستم کاملاً خودران (FSD) خود را به عنوان یک محصول تجاری نامعتبر در نسخه بتا ارائه کرد.
 
«با ادعاهایی که واقعاً معتقد بودیم واقعی هستند، به‌قدری پول از خانواده‌ام دزدیده‌اند که نمی‌توانم میزان آن را به شما بگویم.»
 
او در ادامه گفت از این موضوع که ماسک دائما پس از هر شکست، برنامه‌های خود را از سالی به سال دیگر تغییر می‌دهد، خسته شده است.
 
ادعاهای گمراه‌کننده ایلان ماسک
ماسک از سال‌ها قبل ادعاهای جسورانه خود را مطرح کرده است، اما در آوریل سال 2019 و روز خودمختاری تسلا (Autonomy Day) این موضوع به سطح کاملاً متفاوتی رسید.
 
این کارآفرین در آن زمان ادعا کرده بود که قبل از پایان سال آینده، بیش از یک میلیون خودروی تسلا که به مشتریان تحویل داده شده بود، به روبوتاکسی تبدیل می‌شوند، بنابراین صاحبان آن‌ها می‌توانند در خودرو خود استراحت کنند، در حالی که خودرو آن‌ها را به مقصد موردنظرشان می‌رساند.
 
با این حال، ایلان ماسک در ماه‌های گذشته ادعاهای خود را کاهش داده است. اکنون تنها هدف او این است که سیستم FSD خودروهای تسلا از یک انسان معمولی ایمن‌تر باشد و تمام حرف‌هایش در مورد دستیابی به پیشرفته‌ترین مرحله استقلال کامل آن (سطح 5) را به کلی کنار گذاشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.