سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 12, 2023
15:32 یکشنبه، 23ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143067

مایکروسافت احتمالاً به‌زودی برنامه‌های آفیس را به هوش مصنوعی مشابه ChatGPT مجهز می‌کند

مایکروسافت ظاهراً می‌خواهد در ماه آینده میلادی عملکرد هوش مصنوعی در برنامه‌های آفیس را به نمایش بگذارد.
 
مایکروسافت ظاهراً درحال آماده‌شدن برای نمایش نحوه عملکرد برنامه‌های آفیس با هوش مصنوعی مشابه ChatGPT است. این کمپانی که چند وقت پیش از نسخه جدید بینگ با هوش مصنوعی رونمایی کرد، حالا می‌خواهد چنین ابزاری را به برنامه‌های محبوبش مانند ورد، پاورپوینت و اوت‌لوک بیاورد.
 
طبق گزارش ورج و به نقل از منابع آگاه، مایکروسافت می‌خواهد در هفته‌های آینده جرئیات مربوط به افزودن هوش مصنوعی و مدل Prometheus به مجموعه آفیس را اعلام کند. احتمالاً ردموندی‌ها چنین کاری را در ماه آینده میلادی، مارس انجام می‌دهند، بنابراین مایکروسافت می‌خواهد پس از سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری در OpenAI، سریعاً ابزارهای آن را به برنامه‌هایش اضافه کند.
 
هوش مصنوعی در سرویس‌های مختلف مایکروسافت
طبق گزارشی که چند وقت پیش منتشر شد، مایکروسافت درحال آزمایش مدل‌های GPT در اوت‌لوک است تا عملکرد جستجوی آن را بهبود دهد و همچنین ویژگی‌هایی مانند پاسخ به ایمیل‌ها را به آن اضافه کند. علاوه‌براین، ردموندی‌ها ظاهراً می‌خواهند با هوش مصنوعی، توانایی نوشتن کاربران در ورد را بهبود دهند.
 
این کمپانی هفته گذشته از یک هوش مصنوعی جدید در Microsoft Viva Sale رونمایی کرد که از Azure OpenAI Service و GPT برای ایجاد ایمیل‌های فروش استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد تا حدودی شبیه ویژگی‌های مدنظر مایکروسافت برای اوت‌لوک است.
 
 
هوش مصنوعی OpenAI در ایمیل‌های Viva Sales
مدل جدید Prometheus مایکروسافت که مبتنی بر نسل بعدی مدل OpenAI است، موتور جستجوی بینگ را متحول می‌کند و حالا مایکروسافت می‌خواهد چنین کاری را برای برنامه‌های آفیس انجام دهد، بنابراین از عملکرد هوش مصنوعی مدنظرش اطمینان کامل دارد. البته درحال‌حاضر کاربران به لطف نوار جانبی بینگ در مرورگر اج، می‌توانند از مدل Prometheus در نسخه تحت آفیس بهره ببرند.
 
مایکروسافت به‌خاطر رقابت با گوگل، می‌خواهد هرچه سریع‌تر هوش مصنوعی را به سرویس‌های مختلفش اضافه کند. حتی طبق برخی گزارش‌ها، ردموندی‌ها ابتدا به‌دنبال معرفی بینگ جدید در اواخر ماه فوریه بودند، اما آن را چند هفته زودتر معرفی کردند. البته گوگل هم بیکار نبود و از Bard‌ رونمایی کرد.
 
چند روز پیش گوگل بدون اطلاع‌رسانی، هوش مصنوعی Bard را معرفی کرد تا به جنگ OpenAI و مایکروسافت برود. اما این هوش مصنوعی نیامده، اشتباه کرد و در دموی رسمی گوگل به یک سؤال، پاسخ اشتباه داد که این کار، 100 میلیارد دلار از ارزش بازار آلفابت، کمپانی مادر گوگل را کاهش داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.