تلفن همراه

گوشی

February 13, 2023
15:17 دوشنبه، 24ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143094

نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ پس‌ از پایان دوره گارانتی بی‌دلیل می‌شکند

براساس گزارش برخی دارندگان گلکسی زدفولد ۳، با پایان‌یافتن دوره‌ی گارانتی، نمایشگر داخلی این دستگاه بدون هیچ آسیب قبلی فیزیکی‌ای می‌شکند.
 
برخی کاربران گلکسی زدفولد ۳ سامسونگ متوجه شده‌اند که صفحه‌نمایش تاشو گوشی آن‌ها ترک خورده است. این آسیب پس‌ از پایان دوره‌ی گارانتی دستگاه و بدون وارد شدن ضربه رخ می‌دهد. با توجه به خارج شدن دستگاه از دوره‌ی ضمانت، دارندگان آن کار زیادی نمی‌توانند انجام دهند.
 
فون‌آرنا می‌گوید ایمیلی از طرف یکی از دارندگان گلکسی زدفولد ۳ دریافت کرده که نشان می‌دهد نمایشگر تاشو دستگاه او بدون هیچ ضربه‌ای شکسته است. از طرفی دوره‌ی گارانتی گوشی این کاربر به پایان رسیده است و بدین‌ترتیب تعویض صفحه‌نمایش تاشو آن ۱۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.
کاربری که نمایشگر گلکسی زدفولد ۳ او بی‌دلیل شکسته بود با سامسونگ تماس گرفت و به یکی از تعمیرکاران محلی به نام UBreakiFix ارجاع داده شد؛ جایی‌ که هزینه‌ی تعویض صفحه‌نمایش ۸۰۰ دلار خواهد بود. این مبلغ ۷۳ درصد هزینه‌ی رسمی تعویض قطعه‌ای است که کاربر مذکور هیچ نقشی در شکستن آن نداشته است. البته مشکل ترک خوردن نمایشگر تاشو برای برخی دیگر از دارندگان این گوشی نیز رخ داده است. یکی از کاربران در ردیت به نام Snoo اعلام کرد نمایشگر داخلی گلکسی زدفولد ۳ او پس‌ از ۱۵ ماه ترک خورده است.
 
Snoo درمورد مشکل خود نوشت:
 
درحالی‌که ۱۵ ماه از خرید گلکسی زدفولد ۳ می‌گذشت، دستگاه را باز کردم تا آن را به دوستم نشان دهم اما متوجه شدم نمایشگر داخلی گوشی در امتداد چین‌خوردگی وسط آن ترک خورده است. بخش سمت‌ راست و سمت‌ چپ نمایشگر همچنان کار می‌کند اما وسط آن ترک خورده و هزینه‌ی تعویض این قطعه واقعاً زیاد است. صادقانه بگویم من به‌ندرت و شاید هفته‌ای دو یا سه‌بار از نمایشگر داخلی دستگاه استفاده کرده‌ام و اکنون دیگر نمی‌توانم از آن استفاده کنم.
– یکی از دارندگان گلکسی زدفولد ۳
 
یکی دیگر از کاربران گلکسی زدفولد ۳ در ردیت نوشت:
 
گوشی خود را از روی پد شارژ بی‌سیم برداشتم و وقتی آن را باز کردم، نمایشگر تاشو درست از وسط شکسته بود. سامسونگ تأیید کرد که دستگاه من آسیب فیزیکی نداشته و گارانتی آن را قبول می‌کند اما حالا تعمیرکار شرکت می‌گوید نقطه‌هایی از آثار ضربه و پیکسل‌های سوخته پیدا کرده است و بنابراین برای تعویض نمایشگر باید ۷۰۰ دلار پرداخت کنم. تنها چیزی که در عکس گوشی من شبیه ضربه به‌نظر می‌رسد، سمت چپ چین‌خوردگی نمایشگر تاشو است که به بیرون از صفحه‌نمایش اشاره دارد و نه به فرورفتگی وسط آن. این مورد تا زمانی که نماینده‌ی سامسونگ دستگاه را برای بررسی سه یا چهاربار باز و بسته نکرده بود وجود نداشت.
– یکی از دارندگان گلکسی زدفولد ۳
 
به‌نظر می‌رسد مشکل ترک‌خوردن و شکسته‌شدن نمایشگر تاشو گلکسی زدفولد ۳ مدت کوتاهی پس‌ از پایان دوره‌ی گارانتی رخ می‌دهد و چندین کاربر این موضوع را تأیید کرده‌اند. در اکثر موارد هیچ ضربه‌ای به دستگاه وارد نشده است و به‌عبارت دیگر این گوشی‌ها هنگام استفاده‌ی عادی و بدون دلیل خاصی با مشکل مواجه شده‌اند.
 
اگر شما هم با مشکل ترک‌خوردگی گلکسی زدفولد ۳ مواجه شده‌اید، شکایت از کارمندان رده‌پایین سامسونگ احتمالاً هیچ کمکی نخواهد کرد. البته به‌نظر می‌رسد برخی کاربران در ایالات‌متحده مشغول جمع‌آوری امضا برای طرح شکایت دسته‌جمعی علیه غول فناوری کره‌ی جنوبی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.