5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

February 14, 2023
8:02 سه شنبه، 25ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143104

اورنج شبکه 5G SA را با نام 5G+ عرضه خواهد کرد!

ICTna.ir – بازوی اسپانیایی گروه مخابراتی اورنج یک شبکه تجاری 5G SA را در چندین شهر مستقر کرده و در سال جاری تعداد بیشتری از شهرهای اسپانیا را تحت پوشش قرار خواهد داد. اورنج میگوید فایوجی SA را با نام تجاری فایوجی پلاس عرضه خواهد کرد.
 
iStock-1295727219-1-770x285 (2).jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، این شبکه در مادرید، بارسلونا، والنسیا و سویا در دسترس خواهد بود و اورنج مدعی است که اولین اپراتوری است که شبکه تجاری 5G SA را در اسپانیا مستقر کرده است. پوشش 90 درصدی در این شهرها وعده داده شده است و قرار است مکان های بیشتری در طول سال 2023 تحت پوشش فایوجی مستقل یا همان فایوجی اس ای قرار گیرند.
 
برای کاربران اورنج هزینه اضافه ای برای استفاده از 5G+ دریافت نخواهد شد، اما کاربران حداقل به یک گوشی سامسونگ S22، Xiaomi 12، Xiaomi 12T، S22+، S22 Ultra یا Xioami 12 Pro برای اتصال به آن نیاز دارند.
 
اورنج می گوید 531 میلیون یورو برای خرید فرکانس های 5G در همه باندها در حراج های مختلف از سال 2016 تا آخرین مزایده که در دسامبر 2022 برگزار شد، هزینه کرده است و گفته شده که اپراتور با بیشترین طیف در باند 3.5 گیگاهرتز است.
 
5G+ خبر خوبی برای مشتریان سازمانی است، در این نسخه گفته شده : «علاوه بر این، برای شرکت‌ها، 5G+ نیاز به اتصال انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیر، قابل اعتماد و ایمن برای برنامه‌های کاربردی بلادرنگ را برآورده می‌کند. شبکه اورنج از طریق قابلیت برش شبکه (نتورک اسلایسینگ) خود قادر خواهد بود شبکه های مجازی ای را ارائه دهد که وظیفه تخصیص منابع شبکه لازم برای تضمین ارائه خدمات حیاتی یا رفع نیازهای خاص مشتری را بر عهده خواهند داشت و سطوح مختلف کیفیت، در دسترس بودن، حفظ حریم خصوصی و امنیت را ارائه می دهند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.