اپلیکیشن

تلفن همراه

February 14, 2023
11:35 سه شنبه، 25ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143117

واتس‌اپ روی ویژگی جدیدی برای تبدیل پیام‌های صوتی به متن کار می‌کند

این ویژگی فعلاً در آخرین نسخه بتای واتس‌اپ برای آیفون مشاهده شده است و مشخص نیست چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ درحال کار روی ویژگی جدید است تا کاربران آن بتوانند پیام‌های صوتی را به متن تبدیل کنند. با وجود این ویژگی، کاربرانی که طرفدار گوش‌دادن به پیام‌های صوتی نیستند، می‌توانند محتوای آن‌ها را به یک متن معمولی تبدیل کرده و بخوانند.
 
همان‌طور که در گزارش WABetaInfo اشاره شده است، آخرین نسخه بتای واتس‌اپ برای آیفون شامل یک ویژگی رونویسی برای پیام‌های صوتی می‌شود. با استفاده از این ویژگی، برنامه می‌تواند چیزی را که در پیام‌های صوتی گفته می‌شود، شناسایی کرده و سپس محتوای آن را به متن تبدیل کند. البته با توجه به اینکه ویژگی جدید واتس‌اپ در نسخه بتا ارائه شده است، محدودیت‌هایی برای آن وجود دارد.
محدودیت‌های ویژگی جدید واتس‌اپ
برای مثال، زمانی که هیچ کلمه‌ای شناسایی نشده باشد یا زمانی که پیام صوتی به زبانی غیر از زبان تنظیم‌شده برای رونویسی باشد، این کار انجام نخواهد شد. بااین‌حال، تمام رونوشت‌ها در دستگاه پردازش می‌شوند و به سرورهای واتس‌اپ یا اپل ارسال نمی‌شوند که از نظر حفظ حریم خصوصی یک مزیت بزرگ است.
 
درحال‌حاضر فقط نسخه بتای واتس‌اپ برای آیفون دارای قابلیت رونویسی پیام‌های صوتی است و مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی در دسترس گوشی‌های اندروید قرار خواهد گرفت. تلگرام به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای واتس‌اپ، درحال‌حاضر ویژگی رونویسی پیام‌های صوتی و تصویری را به کاربران خود ارائه می‌کند. بااین‌وجود، این ویژگی فقط برای مشترکین پریمیوم تلگرام در دسترس قرار گرفته است، درحالی‌که واتساپ آن را به‌طور رایگان برای همه ارائه خواهد کرد.
 
چند روز پیش، استاتوس واتس‌اپ با قابلیت‌های جدیدی به‌روزرسانی شده بود. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به استاتوس‌های صوتی و کنترل بیشتر روی افرادی که می‌توانند استاتوس‌ها را ببینند، اشاره کرد. ویژگی دیگری که در چند وقت گذشته برای کاربران این پلتفرم پیام‌رسان ارائه شده بود، قابلیت «پیام به خود» بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.