رسانه‌های اجتماعی

February 14, 2023
12:35 سه شنبه، 25ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143120

ویدئوهای تیک‌تاک پولی می‌شوند

تولیدکنندگان محتوا در اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک به زودی می‌توانند از دنبال کنندگان خود برای تماشای ویدئوها، پول دریافت کنند.
 
وب سایت اینفورمیشن به نقل از یک منبع آگاه نوشت: تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک می‌توانند به زودی از طرفدارانشان یک دلار یا بیشتر برای مشاهده ویدئوهایشان دریافت کنند.
 
سیستم پرداخت پول، تنها یکی از قابلیت‌هایی است که تیک‌تاک به منظور جذب کاربران جدید، ممکن است در پلتفرم معرفی کند. علاوه بر سیستم پرداخت پول، تیک‌تاک سرگرم کار روی نسخه جدید صندوق تولیدکننده محتواست که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد و به تولیدکنندگان محتوایی که بیش از ۱۰۰ هزار  دنبال کننده دارند، پول می‌دهد تا آنها را در این پلتفرم نگه دارد. یک منبع آگاه به اینفورمیشن گفت: صندوق جدید ممکن است تا مارس راه اندازی شود.
 
این پلتفرم ویدئویی می‌خواهد با جذب کاربران بزرگسال، تعداد کاربرانش را افزایش دهد. طبق پژوهش سال ۲۰۲۲ موسسه پیو ریسرچ، تنها ۲۱ درصد از کاربران بزرگسال آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند که با ۶۷ درصد نوجوانان آمریکایی، قابل مقایسه است. این اپلیکیشن همچنین امیدوار است با معرفی محتوای حرفه‌ای‌تر، مخاطبان بزرگسال را هم جذب کند.
 
یک سخنگوی تیک‌تاک به اینسایدر گفت: ما متعهدیم راه‌های جدیدی برای ایجاد تجربه ارزشمند برای جامعه تولیدکنندگان محتوای تیک‌تاک را بررسی کنیم. در تیک‌تاک، همه می‌توانند تولیدکننده محتوا باشند و همه می توانند از سرگرمی تولیدکنندگان الهام بخش ما لذت ببرند و ما قصد داریم به نوآوری در این تجربه ادامه دهیم تا افراد بتوانند خود را ابراز کرده و جامعه خود را پیدا کنند و برای خلاقیت خود، پاداش بگیرند.
 
تیک‌تاک که سال گذشته شاهد کاهش شمار کاربرانش بود، هدف درآمد تبلیغاتی جهانی خود را نوامبر گذشته در واکنش به افت فروش، به میزان حدود دو میلیارد دلار کاهش داد. اگرچه شو زی چو، مدیرعامل و ونسا پاپاس، مدیر ارشد عملیاتی تیک‌تاک، در جلسه هفته گذشته اعلام کردند این شرکت تصمیمی برای اخراج کارمندانش ندارد اما طبق گزارش اینفورمیشن، انتظار دارد روند استخدام آهسته شود.
 
قابلیت‌های جدید به مجموعه‌ای از قابلیت‌هایی اضافه می‌شوند که در این پلتفرم برای تولیدکنندگان محتوا وجود دارند و شامل بازاری برای وصل شدن تولیدکنندگان محتوا به برندها برای قراردادهای اسپانسری و مکانیزم‌هایی برای دریافت انعام و جذب پرداخت پول از سوی مشترکان در پخش زنده است.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، دشواری برای جذب کاربران جدید، برخلاف رشد خیره کننده‌ای است که تیک‌تاک در دوران پاندمی کووید تجربه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.