تلفن همراه

گوشی

February 14, 2023
13:35 سه شنبه، 25ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143126

هزینه‌ی واقعی ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس چقدر است؟

هر ساله هزینه‌ی ساخت مدل جدید آیفون مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیرد و امسال هم شرکت تحقیقاتی مشهور Counterpoint Research گزارشی در مورد هزینه‌ی ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس منتشر کرده است. به طور کلی هزینه‌ی ساخت این مدل ۳.۴ درصد بیشتر از نسل قبلی است. ظاهرا این افزایش هزینه‌ی قطعات به استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و قابلیت نمایشگر همیشه روشن برمی‌گردد. باید خاطرنشان کنیم این گوشی با همان قیمت نسل قبلی راهی بازار شده و در نتیجه اپل از فروش آن سود کمتری دریافت می‌کند.
 
در این گزارش آمده هزینه‌ی قطعات مربوط به ارتباطات، ۱۳ درصد از کل هزینه‌ی ساخت را در بر می‌گیرد ولی نسل قبلی این قطعات حدود ۱۴ درصد از کل هزینه‌ی ساخت را به خود اختصاص داده بودند. گفته می‌شود به دلیل افزایش محبوبیت اینترنت ۵G و افزایش ساخت این قطعات، هزینه‌ی آن‌ها کاهش پیدا کرده است. درون این گوشی چیپست A16 تعبیه شده که ۱۱ دلار گران‌تر از نسل قبلی تمام می‌شود.
به طور کلی، هزینه‌ی ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس حدود ۱۷ دلار بیشتر از نسل قبلی محسوب می‌شود. در رابطه با سری آیفون ۱۵ به نظر می‌رسد مدل‌های معمولی هم دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را دریافت می‌کنند و تمام این گوشی‌ها همراه با پورت USB-C راهی بازار خواهند شد. بنابراین با توجه به اینکه قیمت آیفون طی چند سال گذشته ثابت مانده و هر ساله هزینه‌ی ساخت این گوشی‌ها بیشتر می‌شود، به احتمال زیاد سال آینده سری آیفون ۱۵ با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود به دست کاربران می‌رسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.